۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آمریکا نشست دیدار با مقامات اسرائیلی را لغو کرد

کاخ سفید به دلیل اظهارات تند نتانیاهو درباره تسلیحات، دیدار با اسرائیل را لغو کرد.

بر اساس گزارش آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی، کاخ سفید دیدار و نشست راهبردی با اسرائیل درباره ایران را که قرار بود فردا پنجشنبه برگزار شود، لغو کرد.

Capture 48
کمک تسلیحات آمریکا به اسرائیل

این منابع تایید کردند که این تصمیم در اعتراض به ویدیوی منتشر شده توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مربوط به تامین تسلیحات آمریکایی به ارتش اسرائیل است، گرفته شده است.

منابع اسرائیلی گزارش دادند که مشاوران ارشد جو بایدن، رئیس جمهور این کشور به دولت اسرائیل از لغو دیدار و گفت‌وگوهای راهبردی به دلیل مشکلات سازمانی اطلاع دادند و این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

در این ویدئو، نتانیاهو به شدت از دولت بایدن به دلیل عدم ارسال تسلیحات به اسرائیل در ماه‌های گذشته انتقاد کرد و بر لزوم رفع محدودیت‌های حمایت نظامی از اسرائیل برای تکمیل سریع‌تر ماموریت تاکید کرد.

واکنش‌های آمریکایی‌ها

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، متعهد شد که برای رفع محدودیت‌های اعمال شده برای ارائه سلاح به اسرائیل تلاش کند.

در مقابل این اظهارات، سناتور آمریکایی برنی سندرز به شدت از نتانیاهو انتقاد کرد و از آمریکا خواست کمک نظامی تهاجمی به اسرائیل را متوقف و از نفوذ خود برای توقف جنگ در غزه و حرکت به سمت راه حل دو کشوری استفاده کند.

سناتور آمریکایی از دولت بایدن خواست از دولت اسرائیل بخواهد که بدون محدودیت، کمک‌های بشردوستانه را به غزه وارد کند، کشتار فلسطینی ها درکرانه باختری را متوقف کند و گام‌های اولیه را برای راه حل دو کشوری بردارد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/geopolitics/article/15941941

→ خواندن مطلب قبلی

بی‌اعتمادی شدید صهیونیست‌ها به ارتش اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

سکولار شدن جوانان بدتر از تورات سوزی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *