۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بی‌اعتمادی شدید صهیونیست‌ها به ارتش اسرائیل

نظرسنجی کانال 12 عبری روند نگران کننده‌ای از کاهش اعتماد عمومی به توانایی ارتش اسرائیل را نشان داد.

بر اساس نظرسنجی موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل (INSS)، 88 درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که اهداف ارتش در غزه به طور کامل محقق نخواهد شد.

کانال 12 عبری گزارش داد: بر اساس نظرسنجی موسسه مطالعات امنیت ملی (INSS) که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، اعتماد مردم اسرائیل به توانایی ارتش اسرائیل برای پیروزی در جنگ در شمال از ابتدای جنگ کاهش یافته است بر اساس همین نظرسنجی، اکثریت مردم اسرائیل باور ندارند که اهداف جنگ غزه به طور کامل یا حتی تا حد زیادی محقق شود.

Capture 47

در این نظرسنجی پرسیده شد درصورت بروز جنگ در مرز شمالی، آیا ارتش اسرائیل پیروز می‌شود یا نه؟ 67 درصد یهودیان اسرائیل پاسخ مثبت دادند، در حالی که در ماه اکتبر، 91 درصد به پیروزی ارتش اسرائیل در این جبهه باور داشتند.

از زمان شروع جنگ، اعتماد عمومی به توانایی ارتش اسرائیل برای غلبه بر حزب الله در حال کاهش است. 46 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که اسرائیل باید عملیات نظامی گسترده‌ای را حتی به قیمت یک جنگ منطقه‌ای در شمال آغاز کند.

در این نظرسنجی درباره جنگ در جبهه جنوب پرسیده شد که تنها 12 درصد از عموم یهودیان اسرائیل معتقدند که اهداف جنگ در غزه به طور کامل محقق خواهد شد و 36 درصد معتقدند که تا حد زیادی محقق خواهد شد. یک سوم از اسرائیلی‌ها پاسخ دادند که اهداف جنگ به طور کامل محقق نخواهد نشد و 10 درصد معتقد بودند که اسرائیل به هیچ وجه به اهداف خود نمی‌رسند.

آمار دیگری که در این نظرسنجی به دست آمد این است که تنها 29 درصد از یهودیان اسرائیلی فرزندان خود را به خدمت در ارتش تشویق می‌کنند. همچنین 15 درصد از پاسخ دهندگان یهودی پاسخ دادند که در نظر دارند اسرائیل را ترک کنند.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-specials/data_n12/Article

→ خواندن مطلب قبلی

اختلافات شدید در حزب نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

آمریکا نشست دیدار با مقامات اسرائیلی را لغو کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *