۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سکولار شدن جوانان بدتر از تورات سوزی

خاخام الیاهو، خاخام شهر صفد: درد جوانانی که سکولار می‌شوند، بدتر از صد هزار طومار توراتی است که سوزانده می‌شود.

خاخام الیاهو

الیاهو در کنفرانسی در حضور صدها شرکت کننده ضمن ابراز نگرانی و ترس خود از سکولاریزاسیون گفت: سکولار شدن جوانان شاغل در مدارس مذهبی بسیار بدتر از تورات سوزی است. اگر ما موفق شده بودیم از این ترک تحصیل بزرگ جلوگیری کنیم، کل ملت اسرائیل در جایگاه بسیار بسیار قوی‌تر، بهتر و ارزشمندتر قرار می‌گرفت.

خاخام شموئل الیاهو، خاخام شهر صفد، در اولین کنفرانس سازمان آچای، استراتژی آموزشی اسرائیل، با موضوع هویت دینی-ملی که روز یکشنبه برگزار شد، گفت: جوانانی که سکولار می‌شوند بدتر و دردناک‌تر از صد هزار طومار تورات سوزانده شده است.

وی ادامه داد: چند سال پیش، خاخام یهوشوا شاپیرا داده‌های CBS را در مورد سکولاریزاسیون فارغ التحصیلان حمد (آموزش مذهبی دولتی) به من نشان داد که من را به شدت متاثر کرد. تقریباً 400000 دانش آموز در حمد تحصیل کرده‌اند که داده‌ها نشان می‌دهد حدود 30 درصد سکولار شده‌اند.

وی در ادامه افزود: برای تشدید مشکل باید گفت که فارغ التحصیلان معارف ملی یک داستان موفقیت بزرگ است، فارغ التحصیلان معارف دینی امروز یاور ارتش هستند، آنها بیشتر از هر بخش دیگری در جبهه هستند. آنها خیلی بیشتر از سهم خود در جمعیت در ارتش حضور دارند. از این رو اگر ما موفق شده بودیم از سکولاریزه شدن بزرگ جلوگیری کنیم کل ملت اسرائیل در جایگاه بسیار بسیار قوی‌تر، بهتر و ارزشمندتر قرار می‌گرفت.

اسرائیل هیوم نوشت: در بررسی عمیق همه تحلیل‌هایی که انجام شده است، مشخص می‌شود که مدارسی هستند که سکولاریزاسیون در آنها بیش از 50 درصد است.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/judaism/article/15924558

→ خواندن مطلب قبلی

آمریکا نشست دیدار با مقامات اسرائیلی را لغو کرد

خواندن مطلب بعدی ←

دانیل هاگاری: حماس از بین رفتنی نیست!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *