۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تظاهرات خریدی‌ها

خریدی‌ها در اعتراض به قانون سربازی، خیابان‌های اورشلیم را مسدود کردند.

در پی هیاهو بر سر پیش نویس قانون معافیت، خریدی‌ها از جناح افراطی اورشلیم برای اعزام شدن به ارتش اسرائیل تظاهرات کردند.

ده‌ها تن از اعضای خریدی جناح افراطی اورشلیم عصر امروز (پنجشنبه) علیه اعزام شدن به ارتش اسرائیل در مسیر 4، در نزدیکی Givat Shmuel تظاهرات کردند. آنها شعار می‌دادند: ما می‌میریم اما خدمت نمی‌رویم. پلیس تا کنون پنج نفر از آنها را دستگیر کرده است.

گادی آیزنکوت، عضو کنست و رئیس سابق ستاد ارتش، در بحثی که روز سه‌شنبه در مورد قانون معافیت سربازی در کمیته امور خارجه و دفاع برگزار شد، نسبت به آسیب رساندن به امنیت اسرائیل هشدار داد و گفت در صورت تصویب این قانون و روند چند سال اخیر، من خطر بزرگی را برای توانایی ارتش اسرائیل برای ادامه انجام ماموریت پس از 7 اکتبر می‌بینم، ما وارد یک وضعیت امنیتی جدی شدیم که مستلزم افزایش نیروهای منظم و ذخیره است.

یکی از اعضای صهیونیسم مذهبی نیز گفت: هیچ تناقضی بین مطالعه تورات و دفاع از کشور وجود ندارد، تعداد کشته شدگان یشیواها در این جنگ گواه این ادعا هستند.

در همان زمان، تنش در لیکود به اوج رسید. نیر برکات، وزیر اقتصاد دیروز (چهارشنبه) نامه‌ای به نخست‌وزیر ارسال کرد و در آن تصریح کرد که با قانون معافیت خریدی از خدمت اجباری در نسخه فعلی آن همراه با سایر اعضای کنست از لیکود مخالفت خواهد کرد. در واکنش به این موضوع، نتانیاهو ویدئویی را منتشر کرد که در آن خطاب به اعضای ائتلاف گفت: زمان سیاست‌های کوچک نیست، زمان قانون‌گذاری نیست. این اتفاقات، ائتلافی را که برای پیروزی بر دشمنان ما می‌جنگد به خطر می‌اندازد.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-israel/2024_q2/Article-b19db

→ خواندن مطلب قبلی

وال استریت ژورنال: فقط 50 اسیر زنده هستند

خواندن مطلب بعدی ←

لغو مراسم در وزارت خارجه به دلیل هم‌زمانی با شبات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *