۳۱ شهریور ۱۴۰۳

لغو مراسم در وزارت خارجه به دلیل هم‌زمانی با شبات

وزارت خارجه اسرائیل مراسم خداحافظی سفرای خارجی را به دلیل آغاز شبات لغو کرد.

به دلیل ترس از واکنش خریدی‌ها در ائتلاف، وزارت امور خارجه اسرائیل مراسم خداحافظی سفرای خارجی را لغو کرد. مسئولان این وزارتخانه از برگزاری این مراسم در نزدیکی آغاز شبات و پنهان ماندن این موضوع از مدیریت وزارت ابراز شگفتی کردند.

سایت روزنامه معاریو گزارش داد که این هفته، در یک اطلاعیه بسیار کوتاه، مراسم خداحافظی چند سفرای خارجی که به زودی دوره خود را در اسرائیل به پایان خواهند رساند، لغو شد. این یک رویداد دیپلماتیک سنتی است که معمولاً در قالب یک وعده غذایی در یک رستوران یا در وزارت امور خارجه برگزار می‌شود.

پذیرایی به افتخار سفرا از بودجه وزارت امور خارجه تامین می‌شود و بودجه این مراسم بالغ بر ده‌ها هزار شکل است. امسال در یک اتفاق غیرمعمول، رئیس تشریفات وزارتخانه مسئول برگزاری مراسم، تصمیم گرفت که این پذیرایی را در منزل شخصی خود، بدون گزارش به مسئولان وزارتخانه، برگزار کند.

به گفته منابع آگاه، دعوتنامه برای حدود 70 نفر از مدعوین ارسال شده است، قرار بود این مهمانی در ساعات عصر روز جمعه آینده برگزار شود، به طوری که به احتمال زیاد انتظار می‌رفت این مراسم تا ابتدای شبات برگزار شود. برگزاری مراسم رسمی یک دفتر دولتی در روز شنبه برخلاف رویه‌ها است و ممکن است به بی‌ثباتی ائتلاف و به تنش با احزاب خریدی منجر شود.

به محض اطلاع مدیریت وزارت امور خارجه، بلافاصله تصمیم به لغو این رویداد بدون تعیین تاریخ جایگزین شد. مقامات وزارت امور خارجه از برگزاری این مراسم در نزدیکی آغاز شبات و پنهان ماندن این موضوع از مدیریت این وزارتخانه ابراز حیرت کردند.

وزارت امور خارجه تصریح کرد: این یک اتفاق غیرعادی و مغایر با رویه وزارت امور خارجه است و با مشخص شدن این موضوع، مدیر عامل تصمیم به لغو این مراسم گرفت و از سفرای خارجی که دعوت شده بودند، عذرخواهی کرد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1108817

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

نتانیاهو تسلیم بن گویر شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *