۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اذعان رسانه‌های اسرائیلی به کنترل حماس بر غزه

رسانه‌های اسرائیلی: حماس بیشتر غزه را کنترل می‌کند و نتانیاهو ما را به شکست مطلق می‌کشاند.

تامیر پاردو، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل (موساد)، بر کنترل حماس بر غزه اشاره کرد و نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو که مدام شعار پیروزی مطلق را سر می‌دهد، متهم کرد که اسرائیل را به سمت شکست مطلق سوق داده است.

این بیانیه در چارچوب گفت‌وگوی شبکه‌های اسرائیلی درباره سرنوشت نبردهای جاری در نوار غزه و پیامدهای تشدید تنش در جبهه شمالی بیان شد.

پاردو به شبکه 13 اسرائیل گفت: نخست وزیری که این کشور یا دولت را رهبری می‌کند برنامه‌ای نداشت و زمانی که شکست وحشتناک در 7 اکتبر رخ داد، دولت اسرائیل برای هیچ برنامه‌ای آماده نبود.

آلون بن دیوید، خبرنگار امور نظامی کانال 13 نیز خاطرنشان کرد که این ترس بزرگ در ارتش اسرائیل وجود دارد که مقامات نمی‌خواهند جنگ در غزه پایان یابد و می‌خواهند به نبردهای شدید ادامه دهند تا از برخورد با مسائل پیچیده‌تر همچون مشکل شمال خودداری کنند.

در همین زمینه، بن دیوید بیانیه دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش را یادآور شد که در آن گفته بود: گفت‌وگو درباره حذف جنبش مقاومت اسلامی (حماس) غیر ممکن است.

خبرنگار شبکه 13 خاطرنشان کرد: حذف ایده حماس در صورت نبود جایگزین سیاسی نمی‌تواند اتفاق بیفتد، یعنی اگر بدنه جایگزینی برای حکومت در نوار غزه وجود نداشته باشد، حماس باقی خواهد ماند.

وی اذعان کرد که حماس همچنان در محل است و اکثر مناطق نوار غزه را تحت کنترل دارد و برای حفظ مواضع خود مطابق با قوانین، نبردی را به راه انداخته است.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/06/23/1539456.html

→ خواندن مطلب قبلی

حماس نیروی نظامی جذب می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

حمله حزب الله به سایت‌های حساس امنیتی در شمال

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *