۳۰ شهریور ۱۴۰۳

حماس نیروی نظامی جذب می‌کند

حماس توانمندی‌های نظامی خود را در نوار غزه تقویت و جوانان جدید را جذب می‌کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی امروز گزارش داد که جنبش حماس به طور جدی برای تقویت توان نظامی خود در نوار غزه از طریق استخدام مردان جوان برای جنبش حماس تلاش می‌کند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که حماس تلاش‌های فزاینده‌ای برای جذب و آموزش فعالان و مبارزان جدید برای پیوستن به صفوف القسام به‌ویژه برای جبران خسارات جنگجویان در جریان حوادث اخیر انجام می‌دهد.

بر اساس ادعای ارتش اسرائیل، حماس برای تقویت نیروی نظامی خود جوانان 18 ساله را مد نظر قرار داده است.

یک مقام بلندپایه امنیتی اسرائیل تأیید کرد که حماس به‌ویژه بر مناطق شمال نوار غزه و خان ​​یونس تمرکز دارد، جایی که ساختار نظامی جنبش در حال بازسازی است و کنترل محلی و حضور امنیتی در آن مناطق در حال تقویت است.

دو ماه گذشته لشکر 98 ارتش اسرائیل منطقه را ترک کرد اما کنترل محلی و حضور اعضای حماس در میدان را دوباره به دست گرفت.

بر اساس تخمین اسرائیل، نیروی‌های جدیدی که حماس در تلاش برای استخدام آنهاست، جایگزینی حدود 14000 جنگجوی کشته شده در نبردها در جنگ، علاوه بر هزاران نفر دیگر که مجروح شدند، هستند.

این گزارش می‌افزاید که اعضای حماس به طور گسترده در خیابان‌ها و جاده‌ها مستقر هستند و در پلیس محلی برای نظارت بر توزیع کمک‌های بشردوستانه مشارکت دارند که نشان دهنده تلاش‌های آنها برای بازسازی بازوی حاکم و تقویت حضور نظامی آنها در غزه است.

در همین راستا، ارتش اسرائیل در هفته‌های اخیر عملیات امنیتی خود را با هدف از بین بردن اعضای حماس در امنیت داخلی، امنیت عمومی، کمیته‌های اضطراری و پلیس محلی تشدید کرده است تا از نفوذ و فعالیت آنها در نوار غزه جلوگیری کند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/372406

→ خواندن مطلب قبلی

آمادگی اسرائیل برای تدفین‌های بزرگ در جنگ احتمالی با حزب الله

خواندن مطلب بعدی ←

اذعان رسانه‌های اسرائیلی به کنترل حماس بر غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *