۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراف هانگبی به عدم حذف حماس

هانگبی: حماس یک ایده است و از بین رفتنی نیست.

تزاچی هانگبی، رئیس شورای امنیت ملی اسرائیل، امروز، سه شنبه، گفت که جنبش حماس را نمی‌توان به عنوان یک ایده حذف کرد. به نوشته هاآرتص سخنان وی یادآور اظهارات دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش بود.

هانگبی در طول سخنرانی خود به روز پس از جنگ نابودی اسرائیل در نوار غزه، ایده‌هایی که اسرائیل با ایالات متحده در حال گفت‌وگو است و کشورهای عربی و اروپایی در مدیریت این جنگ در نوار غزه نقش دارند، اشاره کرد.

هانگبی در جریان شرکت در گفت‌وگوی امروز خود در کنفرانس هرتزلیا در دانشگاه رایشمن توضیح داد که حماس را نمی‌توان حذف کرد زیرا این یک ایده است، بنابراین ما به یک ایده جایگزین نیاز داریم، نه اینکه فقط توانایی‌های نظامی آن را از بین ببریم.

هانگبی افزود: اسرائیل باید شرایط مناسب برای پاکسازی منطقه را فراهم کند اما رهبری آن رهبری محلی فلسطین با حمایت کشورهای عربی است و ادامه داد: ایده‌ای که ما با آمریکایی‌ها درباره آن بحث می‌کنیم، نقش جمعی کشورهای عربی میانه رو با ایالات متحده، سازمان ملل و اتحادیه اروپا است.

پیش از آغاز گفت‌وگو با وی در چارچوب این کنفرانس، تعدادی از حاضران در جایگاه‌های حضار به وی اعتراض کردند و نسبت به عدم بازگشت اسرای اسرائیلی در نوار غزه اعتراض کردند که باعث تاخیر در گفت‌وگو شد. آنها همچنین بارها او را تهدید به ترک جلسه کردند.

شرکت کنندگان بر سر هانگبی فریاد زدند: چگونه می‌توانی اینجا بنشینی در حالی که صدای 120 نفر در غزه شنیده نمی‌شود و خانواده‌هایشان متلاشی شده است؟

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-06-25/ty-article

→ خواندن مطلب قبلی

ایده اسموتریچ برای الحاق کرانه باختری به اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

گانتز مدعی نابودی شبکه برق لبنان شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *