۳۰ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد آیزنکوت از نتانیاهو

آیزنکوت: نتانیاهو آنچه را که بر سر آن به توافق نرسیدیم را اعلام می‌کند.

گادی آیزنکوت رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل و از اعضای شورای جنگ منحل شده اسرائیل، گفت که صحبت‌های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درباره توافق جزئی در نوار غزه با تصمیم شورای جنگ در تضاد است.

نتانیاهو پس از حمله 7 اکتبر، شورای جنگی تشکیل داده بود و انحلال آن را در 17 ژوئن، چند روز پس از استعفای وزیر سابق ارتش بنی گانتز و همکارش از جنبش میانه‌رو، آیزنکوت، اعلام کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه 14 اسرائیل گفت که آماده توافقی جزئی برای بازپس گیری تعدادی از اسرای فلسطینی است، اما پس از آن برای تکمیل اهداف خود، جنگ را از سر می‌گیرد.

آیزنکوت روز دوشنبه در مورد اظهارات نتانیاهو گفت: به عنوان یکی از اعضای شورای جنگ، دو هفته پیش تنها دو گزینه وجود داشت، یا توافق جامع با یک مرحله، همه برای همه، یا توافق جامع با سه مرحله.

وی افزود: شورا به اتفاق آرا به آخرین گزینه رای داد، بنابراین صحبت نخست وزیر درباره توافق جزئی با تصمیم شورا در تضاد است.

آیزنکوت ادامه داد: نمی‌دانم این لغزش زبان بود یا بیان برخی از افکاری که در ذهن او می‌گذرد، اما این نیاز به توضیح دارد، به‌ویژه از نظر تأثیر روانی که بر خانواده‌های ربوده شده داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آزادی ربوده‌شدگان یکی از اهداف جنگ است و این به معنای به خطر انداختن یکی از اهداف آن، مصونیت و وحدت مردمی است بازیابی افراد ربوده شده، بنابراین نیاز به شفاف سازی توسط نخست وزیر در مورد اینکه دقیقاً منظور وی چیست، وجود دارد.

 

لینک خبر: https://www.maannews.net/news/2120039.html

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اسرائیل مدعی نابودی شاخه نظامی حماس شد

خواندن مطلب بعدی ←

حکم استخدام خریدی‌ها در ارتش اسرائیل صادر شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *