۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گانتز مدعی نابودی شبکه برق لبنان شد

گانتز: ما می‌توانیم لبنان را در تاریکی فرو ببریم، اما بهای سنگینی خواهیم داد.

بنی گانتز، وزیر سابق شورای جنگ اسرائیل، دیروز، سه شنبه، گفت که اسرائیل قادر است لبنان را در تاریکی فرو ببرد و می‌تواند بخش بزرگی از توانایی‌های نظامی حزب الله را در عرض چند روز تضعیف کند اما در مقابل، هزینه سنگینی نیز خواهد پرداخت.

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از گانتز در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی هرتزلیا 2024 گفت که اسرائیل این توانایی را دارد که لبنان را با تخریب شبکه برق و برچیدن زیرساخت‌های آن در تاریکی فرو برد.

برای روزها، نگرانی‌ها در اسرائیل در مورد عواقب قطعی برق در صورتی که درگیری‌های روزانه بین تل آویو و حزب الله به یک جنگ همه جانبه تبدیل شود، افزایش یافته است اما گانتز اذعان داشت که اگر یک جنگ تمام عیار آغاز شود، قیمت آن در اسرائیل بالا خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید برای سناریوی هدف قرار دادن زیرساخت‌ها و حوادثی که می‌تواند منجر به تلفات زیادی شود، آماده شویم، تاکید کرد: این بهای جنگی است که باید از آن اجتناب کرد، اما اگر اسرائیل مجبور به جنگ شود، نباید عقب نشینی کند.

گانتز افزود: در صورت وقوع چنین جنگی، اسرائیل اجازه نخواهد داد حزب الله به عنوان تهدیدی بزرگ و مستقیم برای شهرهایش باقی بماند و ادامه داد که بازگشت آوارگان شمال اصلی‌ترین چالش اسرائیل است.

بر اساس آمارهای رسمی دو طرف، بیش از 62 هزار اسرائیلی از مناطق مجاور مرز با لبنان آواره شدند.

گانتز اظهار داشت که با تمام هزینه‌هایی که می‌توان پرداخت کرد، بازگشت ساکنان کریات شمونا و متولا به خانه‌های خود تا اول سپتامبر یک پیروزی واقعی است.

دولت به ریاست بنیامین نتانیاهو امیدوار است که آوارگان را در اوایل سپتامبر بازگرداند، درست در زمان شروع سال تحصیلی جدید.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-807740

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراف هانگبی به عدم حذف حماس

خواندن مطلب بعدی ←

ارتش اسرائیل به دنبال ایجاد لشکر جدید است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *