۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کشته شدن یک افسر اسرائیلی دیگر در تله انفجاری

ارتش اسرائیل روز پنجشنبه از کشته شدن فرمانده یک تیم تک تیرانداز در تیپ کفیر خبر داد.

طبق گزارش شبکه 13 اسرائیل در جریان تله انفجاری یک افسر اسرائیلی کشته و 16 سرباز بر اثر هدف قرار گرفتن به شدت زخمی شدند.

رادیو ارتش اسرائیل به تفصیل گزارش داد که یکی از سربازان ارتش به شدت مجروح شده است و 5 سرباز دیگر از جمله یک افسر به طور متوسط زخمی شده‌اند. همچنین 10 نفر دیگر از نیروهای ارتش به طور خفیف مجروح شدند. در این بیانیه آمده است که در هنگام ورود نیروهای اشغالگر به اردوگاه جنین، نیروها از طریق یکی از محورها با خودروی زرهی تایگر وارد شدند و قبل از ورود، خودروهای مهندسی D-9 و Shuffle مشغول عملیات پاکسازی محور برای کشف مواد منفجره مدفون شده در زمین بودند.

وی افزود: پس از آن یک خودرو از روی یک ماده انفجاری عبور کرد منفجر شد و تعدادی از سربازان دچار جراحات جزئی شدند. وی توضیح داد که نیروی دیگری از سربازان ارتش برای رهاسازی خودروی گیر کرده و مداوای مجروحان به محل شتافته‌اند، اندکی بعد، یک بمب دیگر فعال شد که نیروی‌های کمکی ارتش را هدف قرار داد. در حمله دوم، فرمانده گروه تک تیرانداز کشته و دیگر سربازان زخمی شدند.

رادیو گزارش داد که مواد منفجره دیگری توسط ارتش اسرائیل در اردوگاه‌های آوارگان در کرانه باختری اشغالی کشف شده است. این مواد معمولاً در عمق ده‌ها سانتی‌متر در زمین دفن می‌شوند.

کانال 13 در پایان نوشت: از نتایج میدانی، به نظر می‌رسد که برخی از مواد منفجره موجود در سایت به‌صورت بی‌سیم و برخی به‌صورت بی‌سیم (فعال) هستند و مشخص نیست که چگونه دستگاه‌هایی که منفجر شده‌اند توسط نیروها فعال می‌شوند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/qpkoe-904121428/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

تاکتیک‌های نظامی حماس ارتش اسرائیل را فلج کرده است

خواندن مطلب بعدی ←

عملیات نظامی غافلگیرانه ارتش اسرائیل در شجاعیه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *