۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آماده شدن بیمارستان‌های شمال اسرائیل برای سناریوی آلتا و جزیره متروک

بیمارستان‌های شمال برای سناریوی «جزیره متروک» و «آلتا» آماده می‌شوند.

تارنمای وای نت گزارش داد که در پی تشدید تنش میان اسرائیل و حزب الله لبنان، بیمارستان‌های شمال اراضی اشغالی برای سناریوی «جزیره متروک و آلتا» به منظور انتقال خون بیشتر و تخت‌های زیرزمینی بیشتر آماده می‌شوند.

وای نت ادامه داد: اگرچه هیچ دستورالعمل هدفمندی برای جنگ همه جانبه در شمال دریافت نشد اما بیمارستان‌ها در پی مذاکرات با وزارت بهداشت برای دو سناریو کلیدی «آلتا» (قطع شبکه برق) و «جزیره متروک» (قطع ارتباط با جاده‌های اصلی) آماده می‌شوند.

همچنین در روزهای اخیر ساخت مجتمع حفاظت شده در پارکینگی در ساختمان جدید بیمارستان امک که شامل 150 تخت خواهد بود به پایان رسید. مدیر مرکز پزشکی گالیله در نهاریا، پروفسور مسد برهوم، مرخصی کارکنان را کاهش داد و به کارمندان نوشت: جنگ ممکن است بدون هیچ هشداری آغاز شود.

بیمارستان‌ها در روزهای اخیر دستورالعمل ملموس جدیدی دریافت نکرده‌اند، اما هفته گذشته گفت‌وگویی بین مسئولان ارشد وزارت بهداشت و بیمارستان‌ها انجام شد. در این گفت‌وگو از بیمارستان‌ها خواسته شد تا به جای چهار روز، ذخیره دوز خون را برای شش روز افزایش دهند.

دو سناریو در کانون آماده سازی قرار دارند: «آلتا» و «جزیره متروک». سناریوی اول بر قطع برق برای مدت زمان طولانی تمرکز دارد که ممکن است عملکرد بیمارستان را مختل کند. در روزهای عادی، فعالیت بیمارستان توسط بسیاری از ژنراتورها پشتیبانی می‌شود، بنابراین توقف کامل فعالیت، یک سناریوی بسیار جدی است. سناریوی جزیره متروک نیز به معنای قطع کردن بیمارستان از راه‌های دسترسی به آن است، واقعیتی که می‌تواند ورود مجروحان و کارکنان را با مشکل مواجه کرده و تامین تجهیزات پزشکی و غذا را مختل کند.

فگیا نزدیک‌ترین نقطه به خط درگیری در مرزهای شمال است که از 7 اکتبر تاکنون به این صورت فعالیت می‌کند.

مسئول ارشد وزارت بهداشت اسرائیل گفت: کار ساخت بیمارستان زیرزمینی بیمارستان امک در حال تکمیل است که قرار است در صورت شلیک موشک و پهپاد بخش‌های بیمارستان به آن تخلیه شوند. زیرساخت‌های حیاتی بیمارستان ایمن شده و تخت‌های محافظت شده از 150 به 300 تخت افزایش یافته است

وی افزود: یک بیمارستان حفاظت شده بزرگ افتتاح کردیم که امکان ارتباط اداری را فراهم می‌کند. بیمارستان‌ها را به وسایل ارتباطی همچون تلفن‌هایی که در شبکه اضطراری کار می‌کنند، مجهز کردیم. ظرف نیم سال 150 تخت محافظت شده در پارکینگ ساختمان جدید بیت شولامیت با امکان بستری شدن در سطح مراقبت‌های ویژه و دیالیز ساخته شده است.

به گفته مسئولان وزارت بهداشت هرچند بیمارستان‌های شمال از لحاظ تجهیزات آمادگی نسبی دارند اما با کمبود نیروی انسانی ناشی از جذب نیرو مواجه هستند، اعضای وزارت بهداشت در حالت ذخیره هستند و ممکن است نتوانند برای هر سناریویی آماده باشند و با هر حمله مقابله کنند.

صبح امروز پروفسور مسد برهوم، مدیر مرکز پزشکی گالیله در نهاریا نیز با ارسال پیامی به کارکنان بیمارستان نوشت: احتمال وقوع یک جنگ در شمال به طور مداوم در حال افزایش است که ممکن است بدون هیچ هشداری رخ دهد. لازم است تمام نیروها در آماده باش کامل باشند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/health/article/ryparf9u0#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

تسلیحات آمریکایی در راه اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

تنش در کابینه؛ بن گویر علیه گالانت و نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *