۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تسلیحات آمریکایی در راه اسرائیل

سایت روزنامه معاریو: قرار است محموله تسلیحات آمریکایی به اسرائیل ارسال شود، اما این یک شرط دارد.

بر اساس یک گزارش، آمریکا به زودی اجازه ارسال بمب‌های زیادی به اسرائیل را خواهد داد که تا کنون با تأخیر در رسیدن آنها به اسرائیل رسیده‌اند. البته ایالات متحده اعلام کرد که ما تاریخ هدف را مشخص کردیم، تنها پس از آن تاریخ، تسلیحات ارسال خواهد شد.

انتظار می‌رود دولت بایدن به زودی 1700 بمب به وزن 250 کیلوگرم را که تحویل آنها به اسرائیل تا کنون به تعویق افتاده است، ارسال کند.

همچنین خاطرنشان شد که ایالات متحده همچنان از ارسال 1800 بمب به وزن یک تن به اسرائیل خودداری می‌کند، زیرا مشخص نیست اسرائیل چگونه از این نوع بمب‌ها در رفح استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، ایالات متحده به صراحت اعلام کرد که بخشی از این محموله تنها پس از پایان عملیات در رفح به اسرائیل خواهد رسید که در صورت جنگ همه جانبه علیه حزب الله به این بمب‌ها نیاز است.

همانطور که گفته شد، اخیراً اختلاف نظر شدیدی بین اسرائیل و دولت آمریکا بر سر این موضوع وجود داشته است. در ماه مه گذشته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اگر اسرائیل عملیاتی را در رفح انجام دهد، واشنگتن تأمین گلوله‌های توپخانه، بمب برای جت‌های جنگنده و سایر سلاح‌های تهاجمی اسرائیل را متوقف خواهد کرد.

بنیامین نتانیاهو ده روز پیش ویدئویی را به زبان انگلیسی منتشر کرد که در آن گفت: زمانی که بلینکن در اسرائیل بود، گفت‌وگوی صریح داشتیم. من از حمایت ایالات متحده از آغاز جنگ از اسرائیل بسیار قدردانی می‌کنم اما غیرقابل تصور است که دولت بایدن در ماه‌های اخیر سلاح و مهمات را از اسرائیل دریغ کرده باشد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1110820

→ خواندن مطلب قبلی

موضع جدید نتانیاهو در قبال فلسطین

خواندن مطلب بعدی ←

آماده شدن بیمارستان‌های شمال اسرائیل برای سناریوی آلتا و جزیره متروک

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *