۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تصویب قانونی شدن 5 پاسگاه شهرک سازی توسط کابینه صهیونیستی

کابینه اسرائیل ساخت 5 پایگاه شهرک سازی و اعمال تحریم علیه تشکیلات خودگردان فلسطین را تصویب کرد.

عصر روز پنجشنبه، کابینه سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی قانونی شدن ساخت پنج پایگاه شهرک سازی در کرانه باختری را تصویب کرد.

کابینه طرح‌هایی را برای ساخت هزاران واحد شهرک‌سازی جدید در سراسر کرانه باختری ادامه داد و یک سری اقدامات تنبیهی علیه تشکیلات خودگردان فلسطین به بهانه پاسخ به جنبش دیپلماتیک رهبری خودگردان علیه اسرائیل در نهادهای بین‌المللی تصویب کرد.

اسموتریچ 1

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی اعلام کرد که این تصمیمات در واکنش به فعالیت تشکیلات خودگردان فلسطین در دیوان بین المللی دادگستری و فشار آن برای به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین توسط کشورهای مختلف صورت می‌گیرد.

به گزارش رسانه‌های عبری، آژانس امنیت عمومی اسرائیل (شین بت) با این اقدامات انجام شده توسط اسموتریچ که به عنوان وزیر در وزارت امنیت نیز خدمت می‌کند، مخالفت کرد.

شین بت در اعتراض خود به هشدارهایی درباره تشدید بحران مالی تشکیلات خودگردان فلسطین و فشارهای آمریکا و اروپا بر اسرائیل در این زمینه اشاره کرده است.

در جریان جلسه کابینه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، خواستار وقفه‌ای برای بحث در مورد اقدامات با اسموتریچ و ران درمر، وزیر امور استراتژیک شد و تلاش کرد آسیب‌هایی که این تصمیم ممکن است به روابط با واشنگتن وارد کند، روشن کند.

پنج پاسگاه شهرک سازی که قانونی اعلام شد در مکان‌های استراتژیک در کرانه باختری واقع شده اند و عبارتند از:

آویتار در منطقه نابلس، سعدی افرایم و گیوات عساف در منطقه رام الله، هالتز بین الخلیل و بیت لحم و ادوریم در منطقه الخلیل.

اسموتریچ تأیید کرد که اقدامات تنبیهی شامل محدود کردن آزادی رفت‌وآمد مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین، خودداری از صدور مجوز ورود به آنها و اعمال تحریم‌ها علیه کشورهایی است که اخیراً کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

اقدامات مصوب هیئت وزیران عبارتند از:

ابطال مجوزها و مزایای مختلف مقامات و محدود کردن تردد و ممانعت از خروج آنان از کشور.

اخراج مقامات، سلب اختیارات اجرای قانون از قدرت در صحرای یهود و اجرای قانون در منطقه B علیه آسیب‌های زیست محیطی و میراث.

علاوه بر این، کابینه تصمیم گرفت وضعیت حقوقی پنج شهرک کوچک (پستگاه‌های شهرک اسکان موقت) را تنظیم کند و مناقصه ساخت هزاران واحد مسکونی در کرانه باختری را اعلام کرد.

رهبران شهرک سازی از تصمیم کابینه استقبال کردند.

یوسی داگان، رئیس شورای شهرک‌های شمرون، گفت که به رسمیت شناختن این پایگاه‌ها یک تصمیم عالی و پیام قوی پیروزی است. همچنین رئیس شورای سکونتگاه منطقه‌ای گوش اتزیون، یارون روزنتال، شهرک جدید را تکمیل کننده توالی جغرافیایی سکونتگاه‌ها در منطقه توصیف کرد.

اسرائیل گانتز، رئیس شورای منطقه‌ای بنیامین و رئیس شورای یشا (هیئت عالی به نمایندگی از مقامات محلی شهرک سازی)، همچنین از تصمیم برای قانونی شدن پنج پاسگاه شهرک سازی استقبال کردند و خاطرنشان کردند که این اقدام موجب تقویت قدرت اسرائیل و دستیابی به اهداف استراتژیک خود در منطقه می‌شود.

گانتز از بنیامین نتانیاهو و بزالل اسموتریچ برای رهبری آنها در این اقدامات تشکر کرد.

سازمان «صلح هم اکنون» در واکنش به این موضوع اعلام کرد: این تصمیم دیوانه‌وار یک دولت دیوانه است که به امنیت و منافع ملی و روابط با آمریکا آسیب می‌زند. ساکنان بی‌بندوبار جنوب و شمال، دولت شهرک نشین در بحبوحه جنگ به جنایتکاران جایزه می‌دهد تا اسموتیچ را که در نظرسنجی‌ها در حال فروپاشی است راضی کند. این یک حکومت نامشروع است که مدتها پیش اعتماد مردم را از دست داده و توسط یک اقلیت افراطی اداره می شود و باید از زندگی ما خارج شود.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-politics/2024_q2/Article

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل سامانه‌ پاتریوت به اوکراین ارسال می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

گزارشی از عملیات نظامی القسام در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *