۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گانتز همچنان در نظرسنجی‌ها پیشتاز است

نظرسنجی از برتری گانتز بر نتانیاهو خبر می‌دهد.

نظرسنجی منتشر شده توسط روزنامه عبری معاریو در روز جمعه نشان می‌دهد که اگر یک حزب دست راستی متحد شامل لیبرمن، بنت، یوسی کوهن و گیدعون ساعار تشکیل شود، بنی گانتز همچنان از نتانیاهو پیشی خواهد گرفت.

در حالی که تعداد کرسی‌های ائتلاف کنونی 47 کرسی است (در مقایسه با 48 کرسی در نظرسنجی قبلی)، مخالفان 68 کرسی (در مقایسه با 67 کرسی) به دست می‌آورند.

در صورت تشکیل یک حزب راستگرای متحد، انتظار می‌رود که این حزب 27 کرسی به دست آورد و بزرگترین حزب باشد.

خسارت اصلی متوجه حزب اردوگاه دولتی خواهد شد که انتظار می‌رود 7 کرسی را از دست دهد و به 17 کرسی مورد رقابت حزب کاهش یابد و مخالفان سه کرسی بیشتر را در نتیجه ائتلاف به دست آورند.

این نظرسنجی از 26 تا 27 ژوئن 2024 انجام شد و 502 شرکت‌کننده که نمونه‌ای از بزرگسالان 18 سال و بالاتر، یهودی و عرب را نمایندگی می‌کردند، به آن پاسخ دادند.

نتایج نظرسنجی کامل نشان می‌دهد که اگر انتخابات امروز برگزار می‌شد، اردوگاه دولتی 24 کرسی، لیکود 21 کرسی، یش آتید 15 کرسی، اسرائیل بیتنو 14کرسی، شاس 10کرسی، اوتزما یهودیت 9 کرسی، یهودیت تورات و حزب کارگر 7 کرسی کسب می‌کردند.

در این نظرسنجی از گزینه مناسب برای نخست وزیری پرسیده شد که 44 درصد از بنی گانتز حمایت کردند و 38 درصد از نتانیاهو و 23 درصد پاسخ دادند که نمی‌دانند چگونه بین آویگدور لیبرمن و نتانیاهو یکی را انتخاب کنند.

با توجه به موضوع استخدام خریدی‌ها، حدود نیمی از پاسخ دهندگان (47 درصد) از تصمیم دیگری برای دستیابی به یک توافق در مورد موضوع استخدام، علی‌رغم تصمیم دادگاه عالی در این هفته، حمایت کردند و 18 درصد اعلام کردند که نظری ندارند.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/641659

→ خواندن مطلب قبلی

تنش در کابینه؛ بن گویر علیه گالانت و نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

آتش سوزی گسترده در پایگاه هوایی اتزیون

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *