۳۱ شهریور ۱۴۰۳

طرح گالانت برای روز بعد: تقسیم غزه به 24 منطقه

طرح گالانت برای روز بعد از جنگ شامل تقسیم غزه از شمال تا جنوب به 24 منطقه اداری است.
گالانت آمریکا
نشست گالانت با مقامات آمریکایی درباره اداره غزه

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در جریان سفر هفته جاری خود به واشنگتن، با مقامات آمریکایی در مورد طرح «روز بعد» از جنگ غزه که مربوط به معامله مبادله اسیران بین اسرائیل و حماس نیست، با مقامات آمریکایی بحث و گفت‌وگو کرد.

روزنامه واشگتن پست در گزارش روز گذشته خود نوشت: طرح بررسی شده توسط گالانت، تشکیل کمیته ویژه‌ای برای نظارت بر اجرا به ریاست ایالات متحده و با مشارکت یک نیروی بین المللی متشکل از سربازانی از مصر، اردن، امارات و مراکش تشکیل می‌دهد و مسئولیت امنیت نوار غزه را بر عهده خواهد داشت و سربازان آمریکایی مسئول جنبه لجستیکی خواهند بود. سپس، یک نیروی فلسطینی پس از گذراندن آموزش‌های ویژه آمریکایی، مسئولیت امنیت در نوار را بر عهده می‌گیرد.

این روزنامه افزود: این طرح به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود که از شمال نوار شروع می‌شود و تا آنجا که شرایط اجازه می‌دهد به سمت جنوب گسترش می‌یابد. بر اساس این طرح نوار غزه به 24 منطقه اداری تقسیم خواهد شد.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی گفته است که از طرح گالانت حمایت می‌کنند. اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرده بود که هرگونه طرحی که تشکیلات خودگردان فلسطین در آن نقش داشته باشد را رد می‌کند.

این روزنامه خاطر نشان کرد که در ایالات متحده، نسبت به احتمال گسترش این طرح به بسیاری از مناطق دیگر بدبین هستند.

این روزنامه همچنین به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که کشورهای عربی در صورت عدم دخالت مستقیم تشکیلات خودگردان فلسطین از این طرح حمایت نخواهند کرد و آنها خواهان تشکیل کشور فلسطین و سپردن امور به فلسطینیان هستند، چیزی که گالانت به شدت با آن مخالف است.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military

→ خواندن مطلب قبلی

آتش سوزی گسترده در پایگاه هوایی اتزیون

خواندن مطلب بعدی ←

کریات شمونا؛ شهر ارواح به روایت تصویر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *