۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی: 66 درصد صهیونیست‌ها خواهان کناره‌گیری نتانیاهو هستند

نظرسنجی: 66 درصد اسرائیلی‌ها خواهان خروج نتانیاهو از سیاست هستند، 85 درصد از تحقیقات 7 اکتبر حمایت می‌کنند.

نظرسنجی نشان می‌دهد که بنت برای رهبری تیم رویایی بالقوه جناح راست بسیار محبوب است. تقریبا 40 درصد از رای دهندگان نخست وزیر فکر می‌کنند که او نباید به دنبال انتخاب مجدد باشد. 66 درصد معتقدند خریدیم باید در ارتش اسرائیل خدمت کند.

بر اساس یک نظرسنجی تلویزیونی که در روز جمعه منتشر شد، پس از یک هفته پرتنش در سیاست اسرائیل پس از حکم تاریخی دادگاه عالی در مورد دعوت از دانشجویان یشیواها به ارتش، حدود دو سوم اسرائیلی‌ها معتقدند که نخست وزیر بنیامین نتانیاهو باید سیاست را ترک کند و به دنبال انتخاب مجدد نباشد.

این نظرسنجی جایگاه نخست وزیر سابق نفتالی بنت را به عنوان رهبر یک اتحاد بالقوه جدید جناح راست تقویت کرد. این همچنین نشان داد که اکثریت اسرائیلی‌ها از خدمت سربازی خریدی همراه با تحقیق در مورد شکست های 7 اکتبر حمایت می‌کنند.

66 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که نتانیاهو نباید در انتخابات بعدی رقابت کند، در حالی که 27 درصد فکر می‌کردند که باید حضور داشته باشد و پاسخ 7 درصد نمی‌دانم، بود.

طبق این نظرسنجی در میان رای دهندگان احزاب ائتلاف، 37 درصد مخالف انتخاب مجدد نتانیاهو بودند، اگرچه 53 درصد گفتند که فکر می‌کنند طولانی‌ترین رهبر اسرائیل باید در قدرت بماند.

دو نظرسنجی در هفته گذشته نشان می‌دهد که انتخابات توسط جناحی به رهبری چهار تن از همکاران سابق نتانیاهو، نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق؛ آویگدور لیبرمن، رهبر حزب اسرائیل بیتنو؛ گیدعون ساعار، رهبر حزب امید نو و یوسی کوهن رئیس سابق موساد، شکست خواهد خورد.

در پاسخ به این سوال که آیا باید یک کمیسیون تحقیق دولتی برای بررسی ناکامی‌های منتهی به کشتار حماس در 7 اکتبر تشکیل شود، 85 درصد پاسخ دهندگان گفتند بله، 6 درصد پاسخ منفی دادند و 9 درصد گفتند که نمی‌دانند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/poll-66-of-israelis

→ خواندن مطلب قبلی

پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس

خواندن مطلب بعدی ←

برگزاری تظاهرات علیه دولت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *