۳۱ شهریور ۱۴۰۳

پیشنهاد جدید آمریکا برای آتش بس

دولت بایدن فرمول بندی جدیدی  از پیشنهاد آتش بس خود در غزه ارائه کرد.

مقامات مذاکره کننده

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ایالات متحده تلاش‌های جدیدی را به‌‌ویژه در مورد بند هشتم، با میانجی‌های قطری و مصری انجام می‌دهد تا دیدگاه‌های اسرائیل و حماس را نزدیک‌تر کند.

سایت روزنامه اسرائیلی والا صبح شنبه به نقل از منبعی که وی با جزئیات آن آشناست، بدون نام بردن از وی، گفت: ممکن است حماس با جملات جدید ارائه شده توسط حماس موافقت کند.

این منبع به نقل از سه منبع آگاه ادامه می‌دهد که دولت بایدن در روزهای اخیر پیشنهاد کرده است. عبارت جدید برای بخش‌هایی از پیشنهاد اخیر برای توافق برای آزادی ربوده‌شدگان؛ آتش‌بس بین اسرائیل و حماس در تلاش برای پر کردن شکاف‌ها بین دو طرف و رسیدن به توافق است.

همان منبع گفت: تلاش‌های جدید آمریکا که قبلاً اعلام نشده بود، بر اساس پیشنهاد اسرائیلی است که توسط کابینه جنگ تأیید شده و جو بایدن در سخنرانی ماه گذشته خود آن را در کنگره به تصویب رساند.

والا افزود: دولت بایدن همچنان بر دستیابی به توافقی در سه مرحله فشار می‌آورد که منجر به آزادی تمامی 120 گروگان اسرائیلی باقی مانده و دستیابی به صلح پایدار در غزه است.

به گزارش «سه منبع آگاه» به نقل از پایگاه خبری اسرائیل والا، تلاش‌های آمریکا با میانجی‌های قطری و مصری بر «ماده هشتم» پیشنهاد قبلی برای آزادی گروگان‌ها و رسیدن به صلح پایدار متمرکز است.

همان منبع ادامه داد که این قسمت از توافق یعنی ماده 8 مربوط به «مذاکراتی است که باید بین اسرائیل و حماس در اجرای مرحله اول توافق آغاز شود تا شرایط دقیق مرحله دوم توافق مشخص شود.»

به گفته والا، حماس می‌خواهد این مذاکرات تنها بر تعداد و هویت اسرای فلسطینی متمرکز شود که به ازای هر سرباز یا اسرائیلی زنده و بازداشت شده در غزه از زندان‌های اسرائیل آزاد می‌شوند، در حالی که اسرائیل می‌خواهد توانایی طرح مسائل از جمله اقدامات اضافی در طول این مذاکرات، مانند خلع سلاح در نوار غزه را داشته باشد.علاوه بر این، همانطور که والا گفته است، پشت پرده، مقامات ارشد دولت آمریکا، با عبارت «زبان جدید ماده هشت» این پیشنهاد، فشارهای شدیدی را بر قطر و مصر اعمال می‌کنند.

→ خواندن مطلب قبلی

ادامه جنگ در شجاعیه

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی: 66 درصد صهیونیست‌ها خواهان کناره‌گیری نتانیاهو هستند

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *