۳۱ شهریور ۱۴۰۳

کریات شمونا؛ شهر ارواح به روایت تصویر

خبرنگار کانال 12 گزارشی تصویری از کریات شمونا، بعد از 9 ماه از آغاز جنگ را منتشر کرد.

آیلان آرنون، خبرنگار کانال 12 عبری در گزارشی با عنوان «9 ماه می‌گذرد، این تصویر شهر ارواح در اسرائیل است»، سفر خود به کریات شمونا را به تصویر کشید.

وی در گزارشی مفصل از کریات شمونا نوشت: جاده‌ها خالی است، بیشتر چراغ‌های راهنمایی کار نمی‌کنند، بازار بسته است و تنها مرکز خریدی که باز است، تنها دو نگهبان در آن هستند و هیچ خریداری نیست.

و ادامه داد: به مدت 9 ماه کریات شمونا (Kiryat Shmona) مانند شهر ارواح متروک به نظر می‌رسد. چه زمانی همه چیز تمام می‌شود؟ هیچکس نمی‌داند. سفری دلسرد کننده در منطقه‌ای که اکنون باید در اوج شکوفایی تابستان و مملو از گردشگر باشد.

وی در آغاز سفرش نوشت: هنگامی که در بزرگراه 90 به سمت شمال Kiryat Shmona، رانندگی می‌کنید در ابتدا می‌توانید تعداد زیادی اتومبیل را مشاهده کنید. به محض اینکه از آیلت حشر عبور می‌کنید، تعداد آنها به میزان قابل توجهی کمتر می‌شود و تا رسیدن به شهر، دیگر کسی در جاده باقی نمی‌ماند. ضمناً ورودی Kiryat Shmona باز است و هر کسی می‌تواند بیاید.

خیابان اصلی

خیابان Tel Hai، خیابان اصلی که از مرکز Kiryat Shmona می‌گذرد، کاملاً متروک است. بیشتر چراغ‌های راهنمایی به رنگ زرد چشمک می‌زنند.

خودروی نظامی

در جاده‌های فرعی خودروهای نظامی خراب و از کار افتاده پارک شده بود که گویا چند ماه است که حرکت نکرده‌اند. جیپی که به نظر می‌رسد آسیب دیده و تنها جای پارک را اشغال می‌کند.

بازار

بازار معروف شهر کاملا خلوت است. برخی خودروها از سقف مکان برای پارک در سایه استفاده می‌کنند. اکثر مغازه‌های شهر تعطیل هستند و مغازه هایی که باز هستند، مشتری ندارند و خالی هستند.

مرکز خرید

مرکز خرید 8 سنتر، جایی که عمدتاً فروشگاه‌های مد وجود دارد، اکنون کاملاً بسته است. دلیلی برای باز کردن نیست.

گردشگری

در جاده 99 به سمت شرق، در کنار جاده اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. باغ شمالی که یک مجموعه رستوران معروف در این منطقه است، پیش از این در اوج  پذیرایی از گردشگران بود اما اکنون همه چیز بسته است، پارکینگ خالی است و انگار هیچ انسانی برای مدت زمان طولانی اینجا پای نگذاشته است.

جاذبه

در تفرجگاه بانیاس و آبشار بانیاس اکنون باید ازدحام مسافران باشد اما دروازه‌ها بسته و قفل هستند و هیچ‌کس نمی‌داند چه زمانی باز می‌شود. آبشار بانیاس بی‌شک یکی از بهترین مراکز گردشگری اسرائیل است که اکنون ورود به آن ممنوع است.

آخرین توقفگاه خبرنگار کانال 12 در کریات شمونا، هورشت تال بود که باز هم با در بسته مواجه شد. وی در پایان گزارش نوشت: احساس غم و اندوه فراوانی مرا فراگرفت.

 

لینک خبر: https://www.mako.co.il/travel-world/magazine-the-album

→ خواندن مطلب قبلی

طرح گالانت برای روز بعد: تقسیم غزه به 24 منطقه

خواندن مطلب بعدی ←

ادامه جنگ در شجاعیه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *