اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تل آویو

هاآرتص: اعضای هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تل آویو فردا اعتصاب خواهند کرد.

اعضای هیئت علمی آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تل‌آویو در اعتراض به قصد این دانشگاه برای اخراج حدود 10 درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه تل‌آویو، فردا برای مدت نامحدود دست به اعتصاب خواهند زد.

هاآرتص نوشت: تصمیم به اعتصاب برای جلوگیری از گسترده شدن اخراج استادان دانشگاه گرفته شده است. در چارچوب این تصمیم، کلاس‌های حضوری توسط اعضای هیئت علمی برگزار نمی‌شود.

هاآرتص 5 ماه در گزارشی اعلام کرد که بر اساس نامه نگاری داخلی مدیریت دانشکده علوم انسانی دانشگاه تل آویو، به نظر می‌رسد احتمال اخراج حدود نیمی از اعضای هیأت علمی در حال بررسی است و بر همین اساس نیز در تعداد دروسی که در دانشکده به دانشجویان ارائه خواهد شد، تجدید نظر خواهد شد. مدیریت دانشگاه این اتهامات را رد کرد و در واکنش به این استعلام هاآرتص اعلام کرد که اخراج تعدادی از استادان به صورت محدود اعمال می‌شود اما در مذاکراتی که بین مدیریت دانشگاه و رهبری سازمان اعضای هیأت علمی آموزشی و پژوهشی انجام شد، اداره اعتراف کرد که فهرست گسترده‌تری از کسانی که برای سال تحصیلی آینده اخراج شده‌اند، وجود دارد.

دانشکده علوم انسانی دارای شش مدرسه تاریخ، آموزش، علوم یهودیت و باستان شناسی، فلسفه و زبان شناسی، و علوم فرهنگی است و بیش از یکصد نفر از اعضای هیئت علمی آموزشی و پژوهشی (هیئت علمی جوان) در آن مشغول به کار هستند.

در گزارش هاآرتص آمده است که تعداد دانشجویان دانشکده‌های علوم انسانی در دانشگاه‌های اسرائیل هر ساله کاهش می‌یابد و نسبت آنها نسبت به تعداد کل دانشجویان در این مؤسسات نیز کاهش داشته است. علت کاهش مداوم تعداد دانشجویان علوم انسانی، کاهش بودجه از سوی شورای آموزش عالی و از سوی خود دانشگاه‌ها است. در واقع کمبود بودجه دانشکده‌ها را مجبور می‌کند تعداد اعضای هیئت علمی را کاهش دهند و حتی موجب تعطیلی بخش‌های پژوهشی در زمینه‌هایی که دانشجویان کمی جذب می‌کند، شده است.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/dailynews

→ خواندن مطلب قبلی

بحث‌های شدید در دولت اسرائیل در پی آزادی رئیس بیمارستان شفا

خواندن مطلب بعدی ←

تصویب قانون ممنوعیت بازداشت اداری یهودیان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *