تصویب قانون ممنوعیت بازداشت اداری یهودیان

وزرای صهیونیستی قانونی را تصویب کردند که از بازداشت اداری یهودیان جلوگیری می‌کند.

کمیته حقوقی وزرای رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون پیشنهادی سیمحا روتمن، مسئول کمیته قانون گذاری در کنست را تصویب کرد که هدف آن اعمال بازداشت اداری فقط برای فلسطینیان است و از تحمیل آن بر شهرک نشینان مظنون به ارتکاب جنایات تروریستی علیه فلسطینی‌ها جلوگیری می‌کند.

اگرچه اسرائیل به ندرت شهرک نشینان تروریست را بازداشت می‌کند، اما ایتامار بن گویر، وزیر امنیت ملی افراطی گفت: برای من قابل قبول نیست که جوانان را به دلیل نقاشی یا نوشته روی دیوار به صورت اداری دستگیر کنم و اعلام کرد که این پیش نویس قانون با هدف جلوگیری از بازداشت اداری شهروندان اسرائیلی است.

با این حال، روزنامه هاآرتص روز دوشنبه گزارش داد که بر اساس داده‌های اداره زندان، ده یهودی از آغاز تجاوز به غزه تا اوایل ماه مه گذشته به صورت اداری بازداشت شده اند، در حالی که در همین مدت 2733 فلسطینی در بازداشت اداری بوده‌اند.

پیش نویس قانون پیشنهاد شده توسط روتمن، اعمال بازداشت اداری را فقط برای اعضای سازمان‌های تروریستی تصریح می‌کند، در حالی که اسرائیل سازمان‌های شهرک نشین و اقدامات آنها را تروریستی توصیف نمی‌کند و آنها را فقط شهروند می‌داند. این در حالی است که فلسطینیان در کرانه باختری به طور خودسرانه بازداشت اداری در مورد آنها اعمال می‌شود.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politi/2024-06-30

→ خواندن مطلب قبلی

اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه تل آویو

خواندن مطلب بعدی ←

شکست ارتش اسرائیل در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *