لاپید تهدید به کناره‌گیری کرد

لاپید: نتانیاهو قصد دارد بازرس را برکنار کند؛ ما بخشی از یک رژیم غیر دموکراتیک نخواهیم بود.

یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در نظر دارد گالی بهارف میارا، مشاور حقوقی دولت را برکنار کند.

لاپید در نشست فراکسیون ییش آتید در کنست ادعا کرد که نتانیاهو می‌داند که این اقدام به هرج و مرج رسانه‌ای و دولتی می‌انجامد. نتانیاهو نمی‌خواهد درباره 7 اکتبر، ربوده شدگان و مدیریت شکست خورده جنگ صحبت کنیم.

لاپید افزود: اپوزیسیون ساکت نمی‌نشیند. ما قبول نخواهیم کرد که بخشی از یک رژیم غیر دموکراتیک باشیم و بازگشت به کودتای رژیم در زمان جنگ را نخواهیم پذیرفت. ما هیچ اقدامی از جمله استعفای دسته جمعی از کنست را رد نمی‌کنیم.

هاآرتص گزارش داد که شب گذشته، وزیران بزالل اسموتریچ و دیوید امسالم در کمیته قانون اساسی به هنگام حمله به بازرس و معاون او، گیل لیمون، لیمون را خطرناک‌ترین فرد در کشور خواند و خواستار برکناری وی شد.

اسموتریچ افزود که معاون بازرس حتی در سطح یک پسر بچه 12 ساله یا یک پیشخدمت نیست. درخواست‌ها برای برکناری بازرس در میان اعضای ائتلاف جدید نیست اما در روزهای اخیر حملات به بازرس و دفتر او شدیدتر شده است.

منابع اطراف بازرس به هاآرتص گفتند که بازرس از انجام وظایف خود منصرف نخواهد شد و علی‌رغم حملات و تهدیدهایی که علیه او وجود دارد، طبق معمول به کار خود ادامه خواهد داد.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/dailynews

→ خواندن مطلب قبلی

جلسه پیش نویس لایحه استخدام خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

بحث‌های شدید در دولت اسرائیل در پی آزادی رئیس بیمارستان شفا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *