۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بوق زدن ممنوع، مگر به ضرورت

شهرداری تل‌آویو برای بوق‌های غیر ضروری جریمه تعیین می‌کند.

شهرداری تل‌آویو در نظر دارد تا غیر از مواقع معین و به‌ منظور پیشگیری از خطر، برای بوق‌ زدن‌های غیر ضروری رانندگان جریمه تعیین کند.

به‌ منظور پایان دادن به صداهای ناهنجار پشت چراغ‌های راهنمایی رانندگی و سایر مواقع غیرضروری، برای رانندگان وسائل نقلیه‌ای که از بوق زدن بیجا خودداری نمی‌کنند، 475 شکل معادل با 126 دلار جریمه تنظیم شده است.

کمیته مالی شهرداری روز یکشنبه این قانون را تصویب کرد و اکنون نیاز به تایید بیشتر از سوی شورای شهر، وزارتخانه‌های دولتی مربوطه، قانون و کمیته عدالت کنست دارد.

هولدای در بیانیه‌ای گفت: اگرچه قانون می‌گوید که فقط در صورت وجود خطر واقعی باید بوق زد اما بسیاری از رانندگان هنوز هم برای تشویق راننده جلوی خود به ادامه رانندگی و حتی قبل از تغییر چراغ راهنمایی به رنگ سبز، بوق می‌زنند. این عادت بد با کمک فناوری شناسایی منحصر به‌ فرد که مخصوصاً برای این منظور توسعه یافته است، بوق غیرضروری را از زندگی شهری ما حذف خواهد کرد.

دوربین‌های متصل به ده‌ها میکروفون در خیابان‌های مشکل‌ساز تل‌آویو راه‌اندازی می‌شوند تا به‌ طور خودکار صدای بوق غیرقانونی و خودرویی که آلودگی صوتی ایجاد می‌کند، شناسایی کنند، به این ترتیب صاحب خودرو جریمه می‌شود.

شهرداری در بیانیه‌ای اعلام کرد: برای مقابله با آلودگی صوتی حکم جریمه جدید به آئین نامه شهرداری اضافه شد و در حال حاضر بوق‌ زدن ممنوع است مگر اینکه برای جلوگیری از خطر باشد.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/tel-aviv-to-fine-hurry-up-honking

→ خواندن مطلب قبلی

عدم حمایت بایدن از پاسخ به عملیات وعده صادق

خواندن مطلب بعدی ←

اقدام به خودکشی اسرای اسرائیلی در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *