۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پاسخ حماس به پیشنهاد آتش بس

جنبش حماس به آخرین اصلاحات پیشنهاد توافق آتش بس پاسخ داد.

یک شبکه تلویزیونی صبح پنجشنبه فاش کرد که جنبش حماس اصلاحات خود را برای آخرین روزنامه اسرائیلی به نحوی که بر مسائل اصلی تأثیر نمی‌گذارد، ارائه کرده است.

شبکه المیادین لبنان به نقل از یک منبع در مقاومت اعلام کرد که حماس مواضع خود را در خصوص برقراری آتش بس دائمی، خروج کامل نیروهای اسرائیلی از نوار غزه و بازگشت آوارگان به خانه های خود حفظ می‌کند.

این جنبش همچنین بر لزوم عقب نشینی از محور فیلادلفیا (واقع در امتداد مرز بین نوار غزه و مصر، طول آن 14 کیلومتر و عرض آن 100 متر) و گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه تاکید کرد.

این منبع خاطرنشان کرد که حماس بر موضع خود مبنی بر امتناع از استفاده از حق وتو برای آزادی محکومان به حبس ابد پافشاری کرد.

کانال 13 عبری به نقل از همین منبع خاطرنشان کرد که جنبش در برخورد با بندهای 8 و 14 انعطاف نشان داده و از ادامه مذاکرات تا رسیدن به آتش بس دائمی در نوار غزه اطمینان حاصل کرده است.

دیروز، حماس اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، با میانجیگران قطر و مصر در رابطه با نظراتی که جنبش با آنها مبادله می‌کند، با هدف دستیابی به توافقی که به تجاوزات جاری اسرائیل به نوار غزه پایان داد، تماس گرفته است و تاکید کرد که با روحیه مثبت با محتوای مذاکرات جاری برخورد کرده است.

در همین راستا بستگان ربوده شدگان گفتند که آنها به نخست وزیر به خاطر اجرای معامله نتانیاهو تبریک می‌گویند زیرا او طرفدار یک معامله کامل برای بازگشت همه ربوده شدگان است.

و افزودند: ما اجازه نخواهیم داد وزرای دولت یک بار دیگر یک معامله را خراب کنند؛ ما به وزرای دولت اجازه نخواهیم داد یک معامله دیگر را خراب کنند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/z6nx6-904132873/?pid=7&cid=902992371

→ خواندن مطلب قبلی

اسرائیل در حال بررسی پاسخ حماس

خواندن مطلب بعدی ←

سنگ اندازی مقامات سیاسی اسرائیل برای توافق آتش بس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *