نیازمندی یک پنجم دانشجویان و استادان دانشگاه به مراقبت‌های بهداشت روان

حدود یک پنجم دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه در اسرائیل در طول جنگ نیازمند مراقبت‌های بهداشت روانی بودند.

ائتلاف اسرائیلی برای تروما با هدف ترویج برنامه تاب آوری برای دانشگاه، حدود 20 مؤسسه آموزش عالی را در اسرائیل گرد هم آورده است.

سایت اسرائیلی گلوبز نوشت: از زمان حمله حماس در 7 اکتبر، درخواست‌های دانشجویان و کارکنان دانشگاهی در اراضی اشغالی برای مراقبت از سلامت روان 120 درصد افزایش یافته است. همانطور که انتظار می‌رفت، بیشترین افزایش در تعداد مراجع در موسسات دانشگاهی جنوب به ثبت رسید، تقریباً 600 درصد.

از جمله این افراد، دانشجویان ذخیره‌ای هستند که در بازگشت به کلاس درس، مدیریت برنامه روزانه و حفظ تمرکز مشکل دارند؛ زنان ذخیره که در شرایط جنگ تاب آوری ندارند و خواهان ترک میدان هستند؛ انجمن بازماندگان نوا؛ تخلیه شدگانی که در شرایط ناپایدار هستند و دانشجویان و اساتید در حلقه دوم یا سوم که برای مجروحان، کشته شدگان و ربوده شدگان مغموم هستند.

در مجموع، حدود یک پنجم از دانشجویان و اعضای هیئت علمی در اسرائیل در جنگ آسیب دیدند و به دنبال مراقبت‌های روانی بودند. این داده‌ها بر اساس داده‌های ائتلاف تروما اسرائیل است که از 22 موسسه دانشگاهی از کالج ساپیر در جنوب و کالج تل های در شمال جمع آوری شده است.

این داده‌ها در اولین نشست از نوع خود با موضوع تاب آوری برای دانشگاه که توسط ائتلاف تروما اسرائیل مدیریت می‌شود، فاش شد.

از جمله موسسات دانشگاهی شرکت کننده در این پروژه می‌توان به دانشگاه حیفا، تکنیون، دانشگاه آریل، دانشگاه بار ایلان، دانشگاه بن گوریون، آکادمی تل آویو-یافا، روپین، مدرسه دینی کیبوتسیم، کالج اشکلون، گالیله غربی اشاره کرد.

مایکل الران آلون، مدیر برنامه تاب آوری دانشگاه گفت: ما فهمیدیم که نه تنها آمادگی برای مواقع اضطراری ضروری است، بلکه باید تحقیقات و همکاری در زمینه‌های مربوطه را عمیق‌تر کنیم.

 

لینک خبر:  https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001483021

→ خواندن مطلب قبلی

راهپیمایی مادران گروگان‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

حماس، تنها حاکم در باریکه غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *