تانک‌های مرکاوا شکار نیروهای مقاومت

رسانه‌های اسرائیلی از کشته شدن یک سرباز ارتش در نتیجه هدف قرار گرفتن تانک مرکاوا خبر دادند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک سرباز ارتش مهندسی اسرائیل در شمال غزه کشته شد، در حالی که گردان‌های القسام اعلام کردند دو تانک مرکاوا با گلوله آل یاسین 105 هدف قرار گرفته‌اند که یکی از آ‌نها در شجاعیه است.

گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که رزمندگان آن تانک مرکاوا 4 اسرائیل را در خیابان بغداد در محله الشجاعیه در شرق غزه با گلوله آل یاسین 105 هدف قرار دادند.

القسام همچنین اعلام کرد که یک تانک مرکاوا 4 دیگر را نیز در جنوب محله تل السلطان هدف قرار داده است.

القسام همچنین تصاویری را پخش کرد که نشان می‌دهد مواضع نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی را در محور نتزاریم در شرق محله زیتون در شهر غزه با استفاده از گلوله‌های توپخانه ارتش اسرائیل که بر روی موشک‌های «107» نصب شده، تخریب می‌کند.

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز اعلام کرد که سربازان اشغالگر مستقر در دروازه گذرگاه رفح و اطراف آن را با خمپاره بمباران کرده است. السریه خاطر نشان کرد که رزمندگانش در حال درگیری شدید با سربازان دشمن صهیونیستی در مناطق هجومی در غرب شهر رفح هستند.

در مجموع، تعداد اعلام شده سربازان اسرائیلی از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در 7 اکتبر به حدود 678 نفر رسیده است که 323 نفر در نبردهای زمینی هستند.

بر اساس داده‌های ارتش که با اتهامات محلی مبنی بر پنهان کردن تعداد زیادی از کشته‌ها و مجروحان خود مواجه است، تعداد سربازان مجروح به 4049 نفر رسید که 2057 نفر در نبردهای زمینی بودند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1113235

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات در اسرائیل برای تبادل زندانیان و سرنگونی دولت

خواندن مطلب بعدی ←

دادستان علیه نتانیاهو

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *