تظاهرات در اسرائیل برای تبادل زندانیان و سرنگونی دولت

هزاران اسرائیلی با هدف دستیابی به توافق و سرنگونی دولت تظاهرات کردند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، هزاران اسرائیلی امروز در چندین منطقه در تل آویو تظاهرات کردند و خواستار انعقاد قرارداد تبادل اسرا با حماس و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی شوند و بنرهای بزرگی با مضمون «اکنون معامله کن» را برافراشتند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش کرد که هزاران اسرائیلی در تعدادی از مناطق از جمله تقاطع کرکور، عمق هفر (شمال) و شهر رهووت (مرکز) تظاهرات کردند.

Capture 4

تظاهرکنندگان بنرهای بزرگی برافراشتند که روی آن نوشته شده بود «اکنون معامله کن».

این در اعتراض به عدم پیشرفت دولت در زمینه بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه و خواستار سرنگونی دولت فعلی و برگزاری انتخابات فوری است.

تظاهرات صبح روز یکشنبه در چندین شهر اسرائیل برای درخواست توافق مبادله زندانیان با حماس و برکناری دولت بنیامین نتانیاهو آغاز شد.

تظاهرات در مقابل خانه وزرا و اعضای کنست از ائتلاف آغاز شد، از جمله: یوآو گالانت، میری رگو، نیر برکات، یسرائیل کاتز، آوی دیچتر و یتزاک واسرلوف و همچنین در مقابل خانه امیر اوهانا، رئیس کنست. تظاهرکنندگان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در اسرائیل شدند.

در پی این اعتراضات، راه‌ها و تقاطع‌ها در چندین مرکز در سراسر اسرائیل بسته شد.

به نوشته همین روزنامه، تظاهرکنندگان بر لزوم انجام معامله مبادله «در اسرع وقت» و «این بار فرصت از دست ندادن» تاکید کردند.

بیش از 150 شرکت در بخش فناوری و صندوق های سرمایه گذاری حمایت خود را از تظاهرات اعلام کردند و به کارمندان خود فرصت دادند تا در اعتراضات سراسر کشور شرکت کنند.

سازمان دهندگان قصد داشتند چندین جاده اصلی مانند خیابان ساحلی 2، خیابان 4 و خیابان 6 را با هدف افزایش فشار عمومی بر دولت برای پاسخگویی به خواسته های تظاهرکنندگان ببندند.

شامگاه شنبه و صبح امروز شاهد تظاهرات متعددی در چندین منطقه اسرائیلی برای خواستار معامله مبادله و سرنگونی دولت نتانیاهو بود.

عصر دیروز شنبه نیز درگیری بین پلیس رژیم صهیونیستی و تظاهرکنندگان در تل آویو روی داد که پلیس با زور و استفاده از آب فشار قوی آنها را متفرق کرد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/r1fx5lvwa#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

اجرای پروتکل هانیبال در 7 اکتبر

خواندن مطلب بعدی ←

تانک‌های مرکاوا شکار نیروهای مقاومت

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *