دادستان علیه نتانیاهو

دفتر دادستانی اسرائیل، امروز (یکشنبه) اعلام کرد که با درخواست بنیامین نتانیاهو مخالفت کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که دادستانی درخواست نخست وزیر بنیامین نتانیاهو برای به تعویق انداختن شهادت وی در پرونده‌های فساد مالی را به بعد از ماه نوامبر رد کرد.

ماه گذشته، وکلای نتانیاهو با توجه به جنگ در غزه و حجم پرونده‌هایی که نتانیاهو را به رشوه، کلاهبرداری و نقض اعتماد متهم می‌کنند، درخواستی را به دادگاه ارائه کردند تا در ماه مارس آینده درخواست تجدیدنظر را آغاز کند.

این قانون تصریح می‌کند که درخواست تجدید نظر دفاع از اتهامات با بیانیه‌ای که توسط متهم ردیف اول کیفرخواست ارائه شده است، آغاز می‌شود. دادگاه منطقه‌ای اورشلیم تصمیم گرفت در 9 ژوئیه جلسه‌ای برای تصمیم گیری در مورد این موضوع برگزار کند.

دادستانی در پاسخ خود گفته است که نتانیاهو در گذشته گفته است که می‌تواند در حالی که سمت خود را در اختیار دارد، یک محاکمه جنایی علیه او پیگیری کند و اکنون می‌گوید که نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

دادستانی تاکید کرد که متهم شماره یک در گذشته ادعا نکرده است که نمی‌تواند محاکمه خود را موازی با موقعیت عمومی خود انجام دهد و امروز نیز به صراحت ادعا نمی‌کند در چندین موقعیت مختلف، مأموریت وی بر اداره این رویه تأثیری نخواهد داشت.

دادستانی افزود: اگر متهم شماره یک تغییر سِمت دهد و سمت جدید وی این است که تصدی او در جایگاه عمومی اجازه برگزاری صحیح و منظم رسیدگی را نمی‌دهد، باید در همه موارد به صراحت توضیح دهد.

اپوزیسیون نتانیاهو را متهم می‌کند که از سیاست‌هایی پیروی می‌کند که منافع شخصی او را تامین می‌کند. همچنین او را متهم می‌کند که با هدف باقی ماندن در قدرت، برای طولانی کردن جنگ در نوار غزه به مدت نامحدود تلاش می‌کند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/domestic/crime-and-justice

→ خواندن مطلب قبلی

تانک‌های مرکاوا شکار نیروهای مقاومت

خواندن مطلب بعدی ←

ابوعبیده: طوفان الاقصی، انفجاری در برابر جنایات دشمن بود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *