اجتناب جوانان از مطالعات یهودیت؛ زنگ خطری برای آینده اسرائیل

کانال 14 عبری در گزارشی نسبت به بی‌میلی جوانان اسرائیلی نسبت به مطالعات یهودیت هشدار داد.

بر اساس داده‌های وزارت آموزش و پرورش اسرائیل، در طول یک سال گذشته، 10 شکایت در مورد کاهش مطالعات یهودی در مدارس دریافت شده است.

کمیته فرعی اندیشه یهود در نظام آموزشی، امروز (دوشنبه) با موضوع نظارت وزارت آموزش و پرورش بر اجرای برنامه درسی اندیشه یهود بحث و گفت‌وگو کرد. گالیت دیستل اطبریان، رئیس کمیته گفت: در طول سال‌ها، ملت حافظه خود را از دست خواهد داد، در حال حاضر هویت یهودی ما در مدارس در حال انقراض است.

بر اساس داده‌های وزارت آموزش و پرورش، در طول سال گذشته 10 شکایت در مورد کمبود مطالعات یهودی در مدارس دریافت شده است. طبق مطالعه‌ای که توسط موسسه yechin انجام شده است، از سال 1937 تا 2018، مطالعه فصل‌های کتاب مقدس 70 درصد کاهش یافته است، از 300 به تنها 90 فصل کاهش یافته است. همچنین ساعات مطالعه نیز روند کاهشی داشته است.

دیستال اطبریان گفت: این یک کاهش ارزش مداوم در اسرائیل است. اگر از نظر مذهبی خودآموخته نباشید، هیچ ایده‌ای در مورد یهودیت ندارید. به نظر من همه چیز باید تغییر کند. این کمیته در صورت لزوم در قانون نیز تغییری واقعی ایجاد خواهد کرد. دیستال افزود: مطالعات یهودی در مدارس گنجانده خواهد شد.

در جلسه قبلی کمیته که حدود سه هفته پیش برگزار شد، مورس، مدیر مدرسه‌ای در تل آویو گفت: مطالعات یهودی باید یک موضوع اصلی و اجباری باشد. در حال حاضر داستان‌های کتاب مقدس در برخی از مدارس تدریس نمی‌شود. عدم درک و آشنایی با داستان‌های کتاب مقدس در کشور اسرائیل، یک تهدید استراتژیک برای دولت اسرائیل است.

یوآو کیش وزیر آموزش و پرورش گفت: من یک صهیونیست هستم و به جاودانگی اسرائیل و قدرت ما به عنوان یک قوم و به دانش کتاب مقدس و تاریخ مشترکمان اعتقاد دارم. این امر ضروری است و باید محکم در نظام آموزشی مستقر شود. تمام دانش آموزان موظف هستند که کتاب مقدس را به عنوان بخشی از هویت اصلی ما مطالعه کنند.

 

لینک خبر: https://www.now14.co.il

→ خواندن مطلب قبلی

سفر رئیس شین بت به قاهره

خواندن مطلب بعدی ←

تلاش اسرائیل برای اخراج پناهجویان آفریقایی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *