۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اعتراض مردم مراکش به روابط این کشور با رژیم صهیونیستی

مردم مراکش در راستای حمایت از فلسطین و لغو روابط با اسرائیل تظاهرات کردند.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، روز یکشنبه هزاران مراکشی در شهر شمالی این کشور به نام طنجه، در حمایت‌ از فلسطین تظاهرات کردند و خواستار پایان دادن روابط این کشور با رژیم صهیونیستی شدند.

پس‌ از انتشار اخباری در ماه گذشته، مبنی‌ بر پهلوگرفتن یک کشتی اسرائیلی در بندر طنجه، مردم مراکش به خیابان‌های این شهر ساحلی آمدند و شعار غزه تنها نیست، سر دادند.

به گزارش رسانه‌های رژیم‌ صهیونیستی، این کشتی که از آمریکا آمده بود، در تاریخ 19 ژوئن در طنجه توقف کرد. با این حال مقامات مراکشی هنوز این گزارش‌ها را تایید نکرده‌اند.

پیش‌ از این در ماه دسامبر نیز، هزاران نفر از مردم در شهر رَباط راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن روابط مراکش با رژیم صهیونیستی شدند.

در اواخر سال 2020 و میانجیگری دولت ترامپ، کشور مراکش روابط رسمی خود با اسرائیل را در جریان یک رشته قرارداد عادی سازی بین رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی، تمدید کرد.

اگرچه مراکش و رژیم صهیونیستی، بنابر توافق، هنوز در روند ایجاد سفارتخانه در کشورهای یکدیگر به‌صورت کامل اقدام نکردند اما با امضای پیمان همکاری دفاعی به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند.

مراکش به‌ صورت رسمی، عملکرد رژیم‌صهیونیستی در جنگ علیه غزه‌ را نقض آشکار مفاد قوانین بین‌الملل خوانده و محکوم کرده است اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر لغو عادی‌سازی روابط با رژیم‌صهیونیستی وجود ندارد.

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/392704

→ خواندن مطلب قبلی

ضوابط یک طرفه نتانیاهو برای معامله با حماس

خواندن مطلب بعدی ←

تلاش برای ثبت نام خریدی‌ها در ارتش

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *