۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اختلال اضطراب پس‌ از سانحه

 66.4 درصد از اسرائیلی‌های خارج از اراضی اشغالی پس‌ ار 7 اکتبر به اختلال اضطراب پس‌ از سانحه مبتلا شدند.

یک مطالعه جدید توسط دانشگاه حیفا نشان داد که 66.4 درصد از اسرائیلی‌هایی که خارج از اراضی‌ اشغالی زندگی می‌کنند طی دو ماه پس از شروع جنگ، علائم اختلال اضطراب پس‌ از سانحه (PTSD) را گزارش کردند.

محققان دو مقیاس عملیاتی‌ را برای بررسی نگرش‌های شرکت‌کنندگان تعیین و سطح اضطراب و علائم PTSD شرکت‌کنندگان را اندازه‌گیری کردند.

بر اساس مطالعه جدید دانشگاه حیفا، اسرائیلی‌های ساکن ایتالیا و انگلیس بالاترین سطح اضطراب را در طول جنگ کنونی به ترتیب 54 و 43 درصد گزارش کردند.

هنگامی که در مورد دلایل ناراحتی آنها سؤال شد، 43 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نگران سلامتی بستگان خود هستند که در ارتش اسرائیل خدمت می‌کنند، در حالی که 33 درصد گفتند که به طور کلی نگران خانواده خود هستند.

در همین حال، 91 درصد گزارش کردند که در دو ماه بلافاصله پس از 7 اکتبر، در معرض احساسات ضد اسرائیلی در خارج از اسرائیل قرار گرفتند. چهل و شش درصد گفتند که از ترس آسیب دیدن، نمادهای یهودی خود را پنهان کرده‌اند، 66 درصد افراد اگر ظاهر آنها بر یهودی یا اسرائیلی بودنشان دلالت می‌کرد، از رفتن به مکان‌های خاصی می‌ترسیدند، 56 درصد از امنیت خود و فرزندانشان نگران بودند و 40 درصد به دلیل هویت اسرائیلی خود در مدرسه یا محل کار احساس ناامنی می‌کردند.

دکتر یائیل مایر و یائیل انوا نویسندگان این پژوهش تصریح کردند: تحقیقات ما نشان می‌دهد که بسیاری از اسرائیلی‌هایی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، مجموعه‌ای از احساسات پیچیده را در رابطه با وقایع 7 اکتبر و پیامدهای آن تجربه کرده‌اند که بسیاری از آنها سطوح بالایی از آسیب را  تجربه می‌کنند و میزان تروما حتی از برخی ارقام مشاهده شده در مطالعاتی که بر اسرائیلی‌های ساکن داخل کشور صورت می‌گیرد، فراتر می‌رود.

این مطالعه دو ماه پس از شروع جنگ انجام شد و 506 شرکت‌کننده که 64 درصد آنها از مریکا و کانادا ، 29 درصد از اروپا و بقیه از آسیا، استرالیا و آمریکای جنوبی بودند.

پژوهشگران خاطر نشان کردند: هم مردان و هم زنان شرکت‌کننده در این مطالعه در مورد دوری از اسرائیل و ناتوانی از کمک در زمان نیاز احساس گناه و اضطراب داشتند. آنها همچنین نسبت به خانواده‌های خود و آینده اسرائیل ابراز نگرانی کردند، نگران گروگان‌ها و سربازان بودند و به عنوان اسرائیلی و یهودی احساس آسیب پذیری می‌کردند.

همچنین در ادامه تصریح نمودند: بسیاری از اسرائیلی‌هایی که در خارج از اسرائیل زندگی می‌کنند، نسبت به شکاف دردناکی که بین آنها و بقیه جمعیت کشورشان وجود دارد که به زندگی خود به طور عادی ادامه داده‌اند، ابراز ناراحتی کردند.

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/392779

→ خواندن مطلب قبلی

تسریع در روند تنظیم پیش‌نویس استخدام خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش نرخ کسری بودجه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *