۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش نرخ کسری بودجه

تارنمای وای نت از افزایش کسری بودجه اسرائیل خبر داد.

کسری بودجه اسرائیل طی 12 ماه گذشته 7.6 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافت و به 146 میلیارد شکل معادل 39.5 میلیارد دلار رسید که بالاترین شاخص در دو دهه اخیر است.

بر اساس آنچه وای نت با استناد به گزارش روز دوشنبه وزارت دارایی اسرائیل گزارش داد، نرخ کسری بودجه در بحبوحه جنگ پرهزینه و ادامه دار در نوار غزه در حال افزایش است.

گزارش مالی این کسری بی‌سابقه در بودجه دولتی را به هزینه‌های کلان جنگ جاری، پرداخت‌هایی که به ساکنانی که از مناطق تماس تخلیه شده‌اند و همچنین غرامت ارائه شده به شرکت‌های تعلیق شده، نسبت داده است.

وزارت دارایی اسرائیل انتظار داشت که نرخ رشد کسری حداقل تا پایان سه ماهه سوم سال جاری ادامه داشته باشد و پس از آن انتظار می‌رود روند کاهشی داشته باشد.

در این گزارش آمده است که هزینه‌های دولت در ژوئن گذشته بالغ بر 51.2 میلیارد شکل (13.8 میلیارد دلار) بوده که نسبت به مدت مشابه (ژوئن) سال گذشته 30.9 درصد افزایش داشته است.

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که کل هزینه‌های دولت از ابتدای سال جاری به 300.3 میلیارد شکل (81.3 میلیارد دلار) در مقایسه با 223.7 میلیارد شکل (60.6 میلیارد دلار) برای مدت مشابه در سال 2023 رسیده است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/topics

→ خواندن مطلب قبلی

اختلال اضطراب پس‌ از سانحه

خواندن مطلب بعدی ←

فرار از اراضی اشغالی، بحث داغ صهیونیست‌ها در شبکه‌های مجازی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *