۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دادگاه انضباطی افسران پلیس

دادگاه انضباطی افسران پلیس برگزار و مجازات متهمین تعیین شد.

اخیرا دادگاه انضباطی پلیس اسرائیل برای سه ماهه دوم سال 2024 احکامی منتشر کرده‌ است که تصویری تلخ از رفتار افسران رده‌ بالا و ارشد را نشان می‌دهد که آنها از موقعیت و نقش خود و مجازات‌های سبکی که برای آنها درنظر گرفته می‌شود، سوء استفاده کرده‌اند.

احکام منتشر شده به طیفی از تخلفات انضباطی می‌پردازد که جزو پرونده‌های اداره تحقیقات پلیس به شمار نمی‌آید و به پلیس اجازه می‌دهد تا پرونده این افسران را به صورت داخلی بررسی و تحت تعقیب قرار دهد.

بسیاری از موارد مربوط به آزار جنسی افسران پلیس نسبت به افسران و داوطلبان زن بود. موارد دیگر نیز شامل سوء استفاده از مقام، گزارش دروغ و استفاده غیرقانونی از قدرت خود علیه شهروندان بود.

یکی از موارد مربوط به یک افسر پلیس با جایگاه رئیس بازرس بود که به عنوان افسر اطلاعاتی و مخفی در یک ایستگاه پلیس مثلث (شهرک‌های عربی هم مرز با کرانه باختری) خدمت می‌کرد. او به دلیل بروز رفتار نامناسب در جایگاه افسر پلیس و برقراری رابطه جنسی حین انجام وظیفه محکوم شد و با توبیخ شدید، به دو ماه تنزل رتبه و 1000 شکل جریمه نقدی محکوم شد.

شای امیر که به عنوان رئیس یگان تحقیق و تفحص در اداره امنیت وزارت دفاع خدمت می‌کرد، در پی یک سلسله اظهارات عینی و صریح جنسی نسبت به زیردستان زن خود، بروز پنج فقره رفتار نامناسب و آسیب رساندن به وجهه پلیس محکوم شد. وی پس از بازنشستگی، به 15000 شکل جریمه نقدی محکوم شد.

پرونده دیگری درباره یک افسر اطلاعاتی و مخفی با درجه رئیس بازرسی منطقه شمال اراضی‌ اشغالی صادر شد که خودروی پلیس در اختیار وی قرار گرفت. در حالی که در یک شیفت شب در ماه می 2023 در حین شیفت، دو حادثه آتش‌سوزی در شهر ارابا در محدوده قلمرو ایستگاه رخ داد، اما وی برخلاف دستور فرمانده ایستگاه در هیچ یک از صحنه‌ها حضور نداشت.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/crime-in-israel/article-809462

→ خواندن مطلب قبلی

تقلای بن گویر برای پیوستن به کابینه

خواندن مطلب بعدی ←

پیوستن حیفا ایر به ناوگان هوایی اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *