۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دیدار وزیر دفاع با خانواده گروگان‌ها

یوآو گالانت، وزیر دفاع رژیم‌صهیونیستی روز دوشنبه با خانواده‌های گروگان‌ها دیدار کرد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند: ویر دفاع ضمن دیدار با خانواده گروگان‌ها، به سوالات خانواده‌ها در خصوص اقداماتی که در حال حاضر برای ایجاد شرایط برای بازگشت گروگان‌ها انجام می‌شود، پاسخ داد و بر تعهد کل دستگاه دفاعی برای استفاده از فرصت ایجاد شده برای رسیدن به توافق تاکید کرد.

وزیر دفاع به خانواده‌ها گفت که تشکیلات دفاعی در مجموع بازگشت گروگان‌ها را به‌ عنوان یک هدف محوری می‌بیند که باید به سوی آن پیش رفت و ما باید هرکاری انجام دهیم تا فرصت ایجاد شده را محقق کنیم.

فشار نظامی، شرایط را برای پیشبرد توافق ممکن می‌سازد. دستگاه دفاعی می‌داند که چگونه باید متوقف شود و در صورت لزوم به جنگ، به غزه بازگردد. ما باید از فشار نظامی برای پیشبرد توافق استفاده کنیم و آن را از دست ندهیم.

صبح روز دوشنبه، یک هیئت امنیتی از رژیم صهیونیستی برای ادامه مذاکرات در مورد معامله آزادی گروگان‎‌ها عازم قاهره شد.

این هیئت توسط رونن بار، رئیس آژانس امنیتی اسرائیل (شین بت) مدیریت می‌شود و شامل افرادی مانند درور شالوم، مدیر سیاسی و نظامی وزارت دفاع، رئیس اداره راهبرد و حلقه سوم ارتش اسرائیل، الیزر تولدانو و رئیس هماهنگ‌کننده فعالیت‌های دولتی است.

در همین حال، یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون روز دوشنبه در آغاز نشست فراکسیون یش آتید گفت: این درست نیست که نتانیاهو باید بین توافق آزادی گروگان ها و ادامه بقای سیاسی خود به عنوان نخست وزیر یکی را انتخاب کند. بگذارید او معامله کند. اگر اسموتریچ و بن گویر از قدرت کنار بروند، او از من یک شبکه ایمنی دریافت خواهد کرد.

وی افزود: نتانیاهو نخست وزیر بد و شکست‌خورده‌ای است و او مقصر فاجعه 7 اکتبر است، اما مهم‌ترین چیز این است که گروگان‌ها را به خانه بازگردانیم. اکثریت زیادی در میان مردم و در کنست موافق این امر هستند.

او درباره بیانیه‌ای که نتانیاهو در روز یکشنبه صادر کرد و در آن خطوط قرمز خود را در مورد معامله مشخص کرد، متعجب شد. چرا در چنین برهه حساسی از مذاکرات چنین اظهاراتی را صادر می‌کنید؟ انجام این کار چه حسنی دارد؟

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/392760

→ خواندن مطلب قبلی

واحدهای انگلیسی زبان دانشگاه عبری

خواندن مطلب بعدی ←

تقلای بن گویر برای پیوستن به کابینه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *