۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خاخام‌های ارشد خریدی علیه دولت

خاخام‌های ارشد خریدی در واکنش به تصمیم وزارت دفاع مبنی بر استخدام 3000 خریدی: دولتی که خریدی‌ها را استخدام کند، حق وجود ندارد.

خاخام‌های ارشد خریدی لیتوانی امروز چهارشنبه جلساتی را برای آماده شدن برای اعلامیه‌ای فراگیر به جوانان خریدی برگزار کردند تا برای احکام اجباری که باید به زودی صادر شود، مراجعه نکنند. رهبر جامعه خریدی لیتوانی، خاخام دوو لاندو، به رئیس کمیته یشیوا گفت: دولتی که اعضای یشیوا را استخدام می کند، حق موجودیت ندارد.

خاخام لاندو حتی در این جلسه به شدت به دولت حمله کرد و گفت: در زمان جنگ، آنها می‌خواهند حقوق علمای تورات را نادیده بگیرند، این خودکشی کامل است. ارتش در حال جنگ با ما است، هدف دولت از این کار چیست؟

Capture 8
جلسه دیروز در خانه خاخام لاندو

در جلساتی که روز گذشته در خانه رهبران جامعه یهودیان مذهبی لیتوانی برگزار شد، خاخام دوو لاندو و خاخام هیرش، با حضور رئیس کمیته یشیوا، خاخام هایم آهارون کافمن، نظر قطعی خود را در بیانیه‌ای اعلام کردند مبنی بر اینکه که اگر احضاریه برای سربازی اجباری صادر شود، خاخام‌ها به هیچ وجه به اداره استخدام مراجعه نکنند، تا زمانی که یک قانون خدمت اجباری قابل قبول برای عموم خریدی مطرح شود.

آنها گفتند: این یک کمپین عادی نیست، ما در طول دهه‌ها مبارزات مذهبی زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم، اما اکنون جان‌فشانی است، حتی اگر بچه‌ها مجبور به رفتن به زندان باشند. خاخام موشه هیلل هیرش، یکی از رهبران مردم لیتوانی گفت: زمانی خاخام‌ها به دفتر استخدام مراجعه می‌کنند که با جامعه خریدی در این خصوص گفت‌وگو انجام شود. تا گفت‌وگو وجود نداشته باشد هر پیشنهادی که ارائه شود رد خواهد شد.

در همین راستا یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل امروز در نشست کنست گفت: تا تابستان 2025، 3000 خریدی سربازگیری خواهند شد.

وزیر دفاع در جلسه عمومی گفت: ما می خواستیم سن معافیت از ذخیره را تمدید کنیم، در کمیته خارجی و امنیتی اجازه ندادند. ما می‌خواهیم سن معافیت از ذخیره را از 41 به 42 سال افزایش دهیم. پس از سه ماه مشاوره حقوقی، در کنست تایید نشد و هزاران سرباز را از خدمت خارج کردیم.

گالانت ضمن انتقاد از دولت، اعضای کنست، کمیته امور خارجه و دفاع و وزارتخانه های مختلف گفت: نیاز در این زمینه واضح است، اما مشکلات در حال انباشته شدن در دولت، در کنست، در کمیته ها هستند.

علاوه بر این، وزیر گالانت در مورد جذب یهودیان مذهبی، با حمله به مخالفان گفت: بیست سال کجا بودید، وزرای دفاع شما و روسای ستاد شما کجا بودند؟ 20 سال حرف بدون عمل! امیدوارم بتوانم سالیانه 4800 نفر خریدی را جذب کنم.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/771650

→ خواندن مطلب قبلی

هشدار وزیر فرهنگ درباره شکست ائتلاف

خواندن مطلب بعدی ←

قفس‌های بزرگ، راه حل دولت اسرائیل برای زندانیان فلسطینی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *