۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تعمیق شکاف اقتصادی بین خریدی‌ها و غیر خریدی‌ها

روزنامه کلکالیست نابرابری‌های اقتصادی بین خریدی‌ها و غیر خریدی‌ها را فاش کرد.

روزنامه اقتصادی کلکالیست در مقاله‌ای به بررسی نابرابری‌های اقتصادی در جامعه اسرائیل پرداخت و نوشت: بر کسی پوشیده نیست که خانوارهای غیر خریدی بیش از دریافتی خود به خزانه دولت مالیات می‌پردازند و خانواده‌های خریدی بیش از میزان مالیاتی که می‌پردازند از خزانه دولت بودجه دریافت می‌کنند.

یک مطالعه جدید و جامع که تمام مالیات های پرداختی شهروندان تصویر کامل و شکاف‌های عظیم بین بخش‌ها را نشان می‌دهد.

تحقیقات انجام شده توسط مجمع اقتصادی مؤسسه کوهلات نشان می‌دهد که متوسط ​​خانوارهای یهودیان مذهبی حدود 4000 شکل بیشتر از مالیات پرداختی، از دولت بودجه دریافت می‌کنند، در حالی که یک خانواده غیر خریدی یهودی بیشتر از بودجه دریافتی، مالیات می‌دهد. این خانواده‌ها به طور متوسط ​​هر ماه حدود 6000 شکل بیشتر از بوجه دریافتی، مالیات می‌دهد. شکاف اقتصادی بین یک خانواده خریدی و یک خانواده غیر خریدی، به دلیل دخالت دولت، حدود 10000 شکل است.

طبق این مطالعه 70 درصد از خانوارهای غیر خریدی بیش از دریافتی خود مالیات می‌دهند، در حالی که 80 درصد خانوارهای خریدی بیش از پرداختی خود بودجه دریافت می‌کنند.

نویسنده مقاله ادامه داد: آیا اسرائیل مجبور خواهد شد که چشم انداز «دولت رفاه» را کنار بگذارد؟

یافته‌های مجمع اقتصادی کهلات شکاف بین خانواده های خریدی و خانواده های غیر خریدی را آشکار کرد. برای همه روشن است که این یک بمب ساعتی اجتماعی و اقتصادی است. چالش بزرگ اقتصادی برای سیاستگذاران این است که تصمیم بگیرند آیا راهی برای ایجاد یک دولت رفاهی که انتظارات خریدی‌ها را در نظر بگیرد، وجود دارد؟

این مطالعه نشان می‌دهد که برخلاف آنچه بسیاری از اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند، تفاوت‌های زیاد بین توازن خانواده‌های و خانواده‌های یهودی غیرخریدی، ناشی از بودجه‌های کلان برای یشیوا یا دولت مستقیم نیست، بلکه به دلایل دیگری است:

اولین مورد این است که خانواده های خریدی مالیات کمتری می‌پردازندو دوم اینکه نرخ بالای زاد و ولد در میان خریدی‌هاست، به این معنی که دولت به طور متوسط ​​پول بیشتری را برای یک خانواده خریدی خرج می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/local_news/article/bjqb00eev0?tbref=hp

→ خواندن مطلب قبلی

توافق حماس و اسرئیل بر سر کنترل نوار غزه

خواندن مطلب بعدی ←

گالانت خواستار تشکیل کمیته تحقیق و تفحص شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *