۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ویرانی کامل 35 درصد از محله شجاعیه

شهرداری غزه: ارتش اسرائیل 35 درصد از ساختمان‌های محله شجاعیه را تخریب کرد.

شهرداری شهر غزه روز جمعه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی 35 درصد از ساختمان‌ها و تاسیسات مسکونی در محله شجاعیه در شرق شهر غزه را به طور کامل تخریب کرده است.

شهرداری توضیح داد که ارتش اسرائیل به عمد تأسیسات حیاتی، زیرساخت‌ها، مخازن آب، درختان، مساجد و مدارس را هدف قرار داد تا غزه را به شهری غیرقابل زندگی تبدیل کند.

چهارشنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی از پایان عملیات خود در شجاعیه خبر داد که حدود دو هفته به طول انجامید.

عقب نشینی از شجاعیه ویرانی عظیم را در مناطق مسکونی برجای گذاشت، بسیاری از ساختمان‌ها را به طور کامل هدف قرار داد، خیابان‌ها و زیرساخت های منطقه را خراب کرد.

دیروز پنجشنبه، سرویس دفاع غیرنظامی در نوار غزه از بیرون کشیدن بیش از 60 جسد قربانیان از محله شجاعیه پس از عقب نشینی نیروهای ارتش اسرائیل خبر داد.

امروز جمعه، عقب‌نشینی نسبی نیروهای ارتش اسرائیل از منطقه‌ای در جنوب غربی شهر غزه، 4 روز پس از آغاز عملیات نظامی در غزه، ده‌ها جسد قربانی را که در جاده‌ها و زیر آوار خانه‌های ویران شده افتاده بودند، نشان داد.

پیش از این، محمود بازال، سخنگوی دفاع غیرنظامی غزه، گزارش داده بود که پس از عقب نشینی ارتش اسرائیل از محله تل الحوا، منطقه صنعتی و بیمارستان این منطقه تا مسیر 8 در حومه جنوبی، اکیپ های پدافند غیرنظامی اجساد سوخته قربانیان و منازل کاملا سوخته را در تل الحوا و منطقه صنعتی پیدا کردند.

در همین رابطه، دفتر رسانه‌ای دولت در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخباری مبنی بر جنایات جدی ارتش اسرائیل در محله تل‌الحواء دریافت کرده‌ایم.

شاهدان عینی گفتند که صدها واحد مسکونی در محله تل الحوا و منطقه صنعتی، سوخته یا به طور کامل تخریب شده است.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/373375

→ خواندن مطلب قبلی

گزارش جعلی| خروج اسرائیل از فیلادلفیا

خواندن مطلب بعدی ←

مهاجرت خاموش

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *