۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گالانت خواستار تشکیل کمیته تحقیق و تفحص شد

گالانت: یک کمیسیون تحقیق دولتی برای تحقیق از من و نخست وزیر نیز لازم است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل امروز (چهارشنبه) خواستار تشکیل کمیته تحقیقات دولتی برای تحقیق درباره او، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، رئیس ستاد ارتش و رئیس شین بت شد.

وی در دوره افسری افزود: 7 اکتبر به وظیفه‌ای که به ما محول شده بود عمل نکردیم و همه در حفاظت از شهروندان خود کوتاهی کردیم. گالانت در مورد کمیته تحقیق و تفحص گفت: کمیته تحقیق باید عینی باشد و باید از همه ما تصمیم گیرندگان و مجریان؛ دولت، ارتش و خدمات امنیتی تحقیق کند.

وی ادامه داد: ما در 7 اکتبر به مسئولیت خود برای دفاع از ساکنان اسرائیل عمل نکردیم. باید یک کمیته تحقیقاتی رسمی و عینی تشکیل شود و باید همه را بررسی کند: دولت، ارتش و دستگاه های امنیتی. کمیته تحقیق باید بررسی کند. از من، نخست وزیر، روسای ستاد و شین بت تحقیق کنید.

در پی انتشار تحقیقات ارتش اسرائیل، سرلشکر هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش گفت: همه ما باید از شجاعت مردم باری و سایر غیرنظامیان که از خانواده‌های خود و اهل کیبوتص ساعت‌های طولانی، در حالی که ارتش آنجا نبود، محافظت کردند، عبرت بگیریم.

وی با اشاره به استخدام افسران خریدی گفت: افسران خریدی در آینده ملزم به حضور در جنگ و در میان ما خواهند بود. آنها باید به امنیت کشور و امنیت ارتش احترام بگذارند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy

→ خواندن مطلب قبلی

تعمیق شکاف اقتصادی بین خریدی‌ها و غیر خریدی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراف ارتش صهیونیستی به شکست در 7 اکتبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *