۳۰ شهریور ۱۴۰۳

اما و اگرهای ترور محمد الضیف

منابع خبری از ناکامی ترور محمد الضیف، رئیس ستاد گردان‌های القسام خبر دادند.

ارتش اسرائیل بعد از ظهر شنبه به رادیو ارتش اعلام کرد که تلاش کرده است محمد الضیف و رفیع سلامه را به همراه اعضای حماس در منطقه المواصی در خان یونس ترور کند.

ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه خود گفته است که ده‌ها تن از فعالان کشته شده حماس در دایره تامین امنیت او بودند.

یک منبع امنیتی اسرائیلی به رادیو ارتش گفت: ما حمله به خان یونس را علی‌رغم اطلاع از احتمال کشته شدن ده‌ها نفر انجام دادیم.

گزارش‌های اسرائیل حاکی از آن است که محمد الضیف، رئیس ستاد گردان‌های عزالدین قسام و رفیع سلامه، فرمانده گردان‌های قسام در خان یونس، در حملات هوایی به منطقه این شهر هدف قرار گرفتند. ارزیابی ارتش این است که محمد الضیف و معاونانش در این حملات کشته شده‌اند.

بیانیه حماس

جنبش حماس در بیانیه خود اعلام کرد: ادعاهای ارتش اسرائیل در مورد هدف قرار دادن رهبران، ادعاهای دروغین است و این اولین بار نیست که مدعی هدف قرار دادن رهبران فلسطینی می‌شود و بعداً معلوم شد که دروغ بوده است و این ادعاهای نادرست تنها برای سرپوش گذاشتن بر ابعاد این کشتار هولناک هستند.

جنبش حماس گفت: قتل عام خان یونس که منطقه‌ای مملو از بیش از هشتاد هزار آواره را هدف قرار داد، تأیید آشکاری از سوی دولت اسرائیل بر ادامه جنگ نابودی مردم فلسطین از طریق مکرر و سیستماتیک است. هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌دفاع، در چادرها، مراکز آوارگان و محله‌های مسکونی و ارتکاب فجیع‌ترین جنایات علیه آنها، بدون توجه به درخواست‌ها برای توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه، یا توجه به قوانین جنگی که حفاظت از آنها را می‌طلبد.

جزئیات حمله 

در چند حمله پیاپی اسرائیل به منطقه المواصی در غرب خان یونس، امروز شنبه ده‌ها شهروند کشته و بیش از 100 تن دیگر از جمله افراد و افسران دفاع غیرنظامی و تیم‌های امدادی دولتی و امدادی زخمی شدند.

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که این سوءقصد زمانی رخ داد که الضیف در ساختمانی نزدیک چادرهای آوارگان حضور داشت. این قتل عام در کنار تخریب مداوم سیستم بهداشتی نوار غزه توسط ارتش اسرائیل انجام شد.

محمد الضیف کیست؟ 

محمد دیاب ابراهیم المصری (ابوخالد؛ زاده غزه، 1965)، معروف به محمد الضیف، یک فرمانده نظامی فلسطینی، فرمانده کل گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی ارتش فلسطین است. او تحت تعقیب‌ ارتش اسرائیل از سال 1995، به دلیل کشتن سربازان اسرائیلی است.

او پیش از این تنها دو سال پس از پیوستن به حماس توسط ارتش اسرائیل دستگیر شد و 16 ماه را در زندان‌های اسرائیل گذراند.

حکومت ملی فلسطین (جنبش فتح) قبلاً او را دستگیر کرده بود و سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل، شین بت و موساد، بیش از 7 بار اقدام به ترور وی کردند و ناکام ماندند و نیروهای ارتش اسرائیل در یکی از این تلاش‌ها در سال 2014 خانه وی را تخریب کردند.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/373406

→ خواندن مطلب قبلی

اختلاف دادستان کل با بن گویر

خواندن مطلب بعدی ←

خشونت گردان نتزاه یهودا علیه فلسطینیان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *