۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کاهش وام مسکن

وام مسکن در اسرائیل در ماه ژوئن کاهش یافت.

علی‌رغم برآوردهای مقامات ارشد بخش بانکی رژیم صهیونیستی، مبلغ وام‌های مسکن در ژوئن 2024 در مقایسه با ماه می، کاهش یافته است.

داده‌های بانک اسرائیل که امروز منتشر شد نشان می‌دهد که وام‌های مسکن در ماه ژوئن به ارزش 7.74 میلیارد شکل رسیده است که نسبت به ژوئن 2023، 18درصد افزایش یافته و در مقایسه با 7.9 میلیارد شکل در ماه می کاهش یافته است.

اگرچه ارزش وام در ژوئن 2024 نسبت‌ به ژوئن 2023 بالاتر است اما با توجه به مبلغ 11.88 میلیارد شکلی وام مسکن در ژوئن 2023، این مقدار وام بسیار پایین‌تر از مبلغ مذکور است.

نکته قابل توجه در اطلاعات منتشر شده مربوط به وام مسکن، افزایش حجم قابل‌توجهی از وام‌های پیمانکاری است که امروزه در بسیاری‌ از تبلیغات فروش آپارتمان قابل مشاهده است.

در ماه می، حجم وام‌های مسکن به 1.29 میلیارد رسید که یک رکورد جدید محسوب می‌شد. در ماه ژوئن، مشخص شد که این حجم بیش‌ از این افزایش یافته است و به 1.321 میلیارد شکل رسیده است و در واقع از ابتدای سال 2024 حجم این وام‌ها به طور مستمر در حال افزایش بوده است و در طول این شش ماه تقریبا افزایش 70 درصدی در حجم وام‌های پیمانکاران به ثبت رسیده است.

 

لینک خبر: https://en.globes.co.il/en/article-mortgage-taking-in-israel

 

→ خواندن مطلب قبلی

موافقت 70 درصدی مردم با استعفای نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

سنگ اندازی نتانیاهو در روند معامله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *