۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ادامه اعتراضات گسترده مردم علیه دولت

هزاران اسرائیلی در مقابل دفتر نتانیاهو تظاهرات کردند.

روزنامه اسرائیل تایمز نوشت: شنبه شب، هزاران نفر در مقابل دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر دولت رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند و خواستار به جریان انداختن معامله گروگان‌ها شدند.

همزمان، معترضان ضد دولتی به سمت مقر لیکود در تل‌آویو راهپیمایی کردند و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

راهپیمایی چهار روزه معترضین به رهبری خانواده گروگان‌ها که از تل‌آویو آغاز شد و بعدازظهر روز شنبه با تظاهراتی گسترده در اورشلیم، به پایان رسید.

این تظاهرات همزمان با ده‌ها تجمع دیگر در سراسر اراضی اشغالی، از جمله مقابل اقامتگاه شخصی نتانیاهو در قیصریه، تل‌آویو، حیفا، بئرشوع علیه دولت برگزار شد.

دولت
ناتالی زانگاوکر، یکی‌از اعضای خانواده گروگان، روی پل آکوردز اورشلیم در ورودی شهر

روز شنبه، پس از ورود جمعیت معترضان به اورشلیم، دختر زنگاوکر، ناتالی دیده شد که کنار پل آکوردز آویزان شده و پیام آشکاری برای نتانیاهو با مضمون “خرابکاری را متوقف کنید” بر سازه پل نوشته بود.

پس‌ از پایان سخنرانی راهپیمایی اورشلیم، همچنان صدها معترض در محل ماندند و تقاطع بزرگ در نزدیکی دفتر نتانیاهو را مسدود کردند و گروهی در حالی که روی سنگفرش نشسته بودند با ضرب طبل شعار می‌دادند: ما آنها را رها نخواهیم کرد!

الاد اور، برادر گروگان درور اور، برای معترضانی که پس از پایان تظاهرات رسمی در محل ماندند، بیاناتی ایراد کرد.

وی با اشاره به تلاش ارتش رژیم صهیونیستی برای ترور محمد دیف، فرمانده شاخه نظامی نیروی مقاومت حماس،گفت: ترور در غزه، ما را از معامله دور می‌کند. آیا در برهه کنونی‌که دولت فرصتی برای بازگرداندن گروگان‌ها دارد؛ زمان ترور مقامات بلندپایه است؟ این معامله را نابود می‌کند.

طبل

همزمان با شروع تظاهرات در اورشلیم، معترضان ضد دولتی در خیابان کاپلانِ تل‌آویو تجمع کردند و در نزدیکی میدان گروگان‌ها گرد هم آمدند تا صدای گروگان نجات‌یافته آندری کوزلوف را بشنوند.

کوزلوف که ماه گذشته پس از 246 روز اسارت از غزه نجات یافت، از نتانیاهو برای نجات خود تشکر کرد، با استناد به میراث برادر فقید نخست وزیر، یونی نتانیاهو، از او خواست تا بازگشت 120 اسیر باقی مانده را تسهیل کند.

در حاشیه تظاهرات ضد دولتی، هزاران نفر با یک بنر بزرگ که روی آن نوشته شده بود “نتانیاهو گروگان‌ها را می‌کشد.” عبور کردند.

با نزدیک شدن به ساعات پایانی اعتراضات سازمان یافته در تل آویو، صدها نفر با تظاهرات از پیش تعیین نشده و بدون مجوز به خیابان‌ها سرازیر شدند و خیابان دیزنگوف و تقاطع هابیما را مسدود کردند، در همین حال نیروهای پلیس از نزدیک اوضاع را رصد می‌کردند.

یک گروه از معترضان از بقیه جدا شده و به سمت مقر لیکود در تل آویو در خیابان کینگ جورج راهپیمایی کردند.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/stop-sabotaging-hostage

→ خواندن مطلب قبلی

مدت خدمت سربازی به سه سال افزایش یافت

خواندن مطلب بعدی ←

تمایل حماس به ادامه مذاکرات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *