۳۱ شهریور ۱۴۰۳

حمله یاییر نتانیاهو به قطر

یاییر نتانیاهو، قطر را دومین حامی مالی تروریسم خواند.

یاییر، پسر بنیامین نتانیاهو، از قطر به اتهام دومین تامین کننده مالی تروریسم انتقاد کرد. او همچنین ادعا کرد که گروه‌های چپ از اسرائیل به عنوان یک آزمایش استفاده می‌کنند.

یاییر نتانیاهو، روز یکشنبه در کنفرانس کلیسای انجیلی در فلوریدا، رهبر قطر را متهم کرد که یکی از بزرگترین تامین کنندگان مالی تروریسم است.

پسر نتانیاهو در حالی به قطر حمله کرد که قطری‌ها به عنوان میانجی اصلی در معامله برای آزادی گروگان‌ها در غزه عمل کردند.

یاییر نتانیاهو گفت: شما حامی دیگری از تروریسم دارید که قطر است. این کشور ثروتمندی است که به دلایلی در واشنگتن و نیویورک برایش فرش قرمز پهن می‌شود.

وی افزود: قطر بزرگ‌ترین حامی مالی دانشگاه‌های آمریکا است که سازمان‌های چپ مخالف اسرائیل در آنجا مستقر هستند.

پسر نتانیاهو در نقل قول‌های منتشر شده در وای نت گفت: در دهه گذشته، چیزی در رسانه‌های جریان اصلی چپ در اسرائیل، آمریکا و اروپا که تمام قواعد بازی و گفتمان سیاسی را در مذاکرات زیر پا گذاشته‌اند، وجود دارد. آنها فقط می‌خواهند به ریشه‌های مارکسیستی کمونیستی خود بازگردند که سعی می‌کنند با مخالف سیاسی خود مناظره نکنند، بلکه او را زندانی کنند، علیه او تحریک کنند و تلاش می‌کنند او را از بین ببرند.

وی همچنین مدعی شد که هدف واقعی سازمان‌های چپ افراطی تضعیف بافت اجتماعی است و اظهار داشت که اسرائیل آزمایشی است برای اینکه ببینیم این گروه اراذل چطور عمل خواهد کرد.

پسر نخست وزیر افزود: این برای جهان غرب بسیار خطرناک است، برای آمریکا بسیار خطرناک است، برای آزادی خطرناک است. ما نباید اجازه دهیم این کار ادامه پیدا کند. متأسفانه در اسرائیل نیز چنین اتفاقی می‌افتد.

پس از صحبت‌های پسر نخست وزیر علیه قطر، یک دیپلمات قطری به خبرگزاری والا گفت که اظهارات وی دروغ، یاوه و غیر مسئولانه است. وی افزود: در این برهه حساس از مذاکرات، چنین اظهاراتی فقط مسائل را پیچیده کند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-810323

→ خواندن مطلب قبلی

ادامه پیشتازی بنی گانتز در نظرسنجی‌ها

خواندن مطلب بعدی ←

مانع تراشی‌های نتانیاهو در روند معامله

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *