۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تهدید استرک به انحلال دولت نتانیاهو

استرک: اگر ارتش از محورهای نتزاریم و فیلادلفیا عقب نشینی کند، دولت را منحل می‌کنیم.

وزیر شهرک سازی اسرائیل، اوریت استرک، تهدید کرد که اگر ارتش تصمیم به عقب نشینی از محورهای نتزاریم و فیلادلفیا بگیرد، دولت به رهبری بنیامین نتانیاهو را منحل خواهد کرد.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت به نقل از استراک نوشت: اگر ارتش اسرائیل از محورهای نتزاریم و فیلادلفیا عقب نشینی کند، دولت را منحل خواهیم کرد و تأکید کرد که نتانیاهو این را به خوبی می‌داند.

استرک
استرک، وزیر شهرک سازی

اظهارات استراک در جریان بازدید از شهرک کرم شالوم در جنوب نوار غزه بیان شد. رسانه‌های عبری گزارش دادند که اختلافات گسترده‌ای بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و تیم مذاکره کننده اسرائیل در مورد باقی ماندن ارتش در محور فیلادلفیا وجود دارد. این مقام اسرائیلی اعلام کرد که نتانیاهو اصرار دارد که ارتش از محور فیلادلفیا که اراضی فلسطینی در نوار غزه را از شبه جزیره سینا جدا می‌کند، عقب نشینی نکند.

وی افزود که تیم مذاکره کننده به نتانیاهو اطلاع داده است که بدون عقب نشینی از محور فیلادلفیا و با بازگشت مردم به شمال، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با این معامله موافقت نخواهد کرد.

در همین راستا عضو کنست، موشه سعدا (لیکود) نیز صبح امروز (چهارشنبه) با آنات داویدوف و اودی سگال در شبکه 103fm مصاحبه کرد و با تکرار سخنان استرک گفت: محور فیلادلفیا اکسیژن حماس است. ما آن را از بین بردیم. بازگشایی محور فیلادلفیا تهدید وجودی برای اسرائیل و برای زندگی ملت یهود در سرزمین اسرائیل است.

عصر دوشنبه، نتانیاهو قصد خود را برای حفظ ارتش در محور فیلادلفیا تایید کرد و نشان داد که تصمیم در این مورد با رای گیری اعضای شورای وزیران کابینه جنگ تعیین خواهد شد. این، در تضاد با موضع وزیر دفاع یوآو گالانت است که مخالف باقی ماندن در محور واقع در مرز بین غزه و مصر است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/sj2yfje00r#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

نامه 500 دانشگاهی در اعتراض به دعوت کنگره از نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

تصمیم اسموتریچ برای الحاق کرانه باختری به اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *