۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تشکیل کمیته تحقیقات غیرنظامی درباره 7 اکتبر

سازمان‌های اسرائیلی از تشکیل کمیته تحقیقات غیرنظامی درباره رویدادهای 7 اکتبر خبر می‌دهند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که فعالان مدنی از تشکیل کمیته تحقیقات مدنی و غیر نظامی درباره رویدادهای هفتم اکتبر گذشته به دلیل عدم وجود کمیته تحقیق رسمی خبر دادند.

منابع اسرائیلی افزودند که این کمیته شامل مقامات سابق خدمات امنیتی و قضایی در اسرائیل است.

سازمان‌های مدنی اسرائیل بعدازظهر پنج‌شنبه یک کنفرانس مطبوعاتی در تل‌آویو برگزار کردند و طی آن از تشکیل کمیته تحقیقات غیرنظامی درباره رویدادهای 7 اکتبر خبر دادند.

این سازمان‌ها گفتند که این تحقیقات در حالی انجام شد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست‌های گسترده برای تشکیل کمیته تحقیقات رسمی درباره شکست امنیتی و شرایط آغاز حمله طوفان الاقصی رد شد.

نهادهای مدنی اعلام کردند که تصمیم آنها برای تشکیل کمیته تحقیق مدنی آغاز بررسی رویدادها و به دلیل ترس از تشکیل کمیته تحقیق رسمی است.

طبق گزارش وای نت کمیته تحقیقات غیرنظامی قصد دارد یافته‌های خود را در صورت تشکیل به کمیته تحقیقات رسمی منتقل کند.

کمیته تحقیقات مدنی توسط قاضی بازنشسته گیدئون گنات رهبری می‌شود و اعضای آن شامل بازرس کل سابق پلیس شلومو آهارونیشکه،شهردار سابق بیت شیان، رفیع بن شیتریت؛ سرتیپ ذخیره، یهودیت گرسرو، سرلشکر ذخیره، ایال بن روون، پروفسور آسا کشر، مدرس فلسفه و یکی از نویسندگان منشور اخلاقی ارتش اسرائیل است.

فعالان نهادهای مدنی گفتند که این کمیته در نظر دارد هر هفته سه جلسه برگزار کند.

رئیس کمیته گفت: دولت نه ماه پیش رویداد سختی را پشت سر گذاشت که بخشی از حاضران و مردم بهای آن را پرداختند و شایسته است این رویداد و آنچه پیش از آن رخ داده بررسی شود.

فعالان سازمان‌های ابتکار و کمیته در نظر دارند هر شهروندی که در نبردهای 7 اکتبر شرکت کرده یا تحت تأثیر آن یا جنگ قرار گرفته است برای شهادت به کمیته بیاید.

یکی از رهبران یکی از سازمان‌های مبتکر تشکیل کمیته گفت: ما ده‌ها پژوهشگر را جذب کرده‌ایم که وظیفه آ‌ها جمع‌آوری شواهد خواهد بود، ماهیت جلسات کمیته را مشخص می‌کنیم و در آن هر جلسه در یک شهر یا رویداد خاص تمرکز خواهیم کرد.

عصر دیروز، چهارشنبه، کنست اسرائیل به پیش نویس قانونی برای تشکیل کمیته تحقیقات رسمی درباره رویدادهای 7 اکتبر 2023 رای منفی داد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/skgyge8ua#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

کنترل و نظارت خاخام‌های خریدی بر تلفن‌های کوشر

خواندن مطلب بعدی ←

صدور 1000 احضاریه برای خریدی‌ها

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *