جزئیات جدید از حمله پهپاد یمنی

یدیعوت آحارونوت جزئیات جدیدی از حمله پهپادی حوثی‌ها به به تل آویو را فاش کرد.

تارنمای وای نت جزئیات جدیدی از حمله پهپادی “یافا” را فاش کرد که در آن حوثی‌ها تل آویو را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن یک اسرائیلی و زخمی شدن حداقل 10 نفر دیگر شد.

برآوردهای اسرائیل نشان می‌دهد پهپادی که از یمن پرتاب و در تل‌آویو منفجر شد، حدود 2000 کیلومتر را طی کرد و مسیرهای جدیدی را برای گمراه کردن سیستم‌های نظارتی ارتش اسرائیل در پیش گرفت.

به گفته یدیعوت آحارنوت، سر جنگی این پهپاد نسبتاً کوچک و حاوی چندین کیلوگرم مواد منفجره بود و این امکان یک پرواز طولانی را می‌داد و در نتیجه میزان آسیب محدود بود.

به نوشته این روزنامه، مسیر کامل پرواز هنوز در دست بررسی است، اما بر اساس ارزیابی‌های اولیه ارتش اسرائیل، این پهپاد از سینا و از دریای مدیترانه در سواحل جنوبی عبور کرده است.

این انفجار در سحرگاه روز جمعه در حدود 100 متری سفارت آمریکا روی داد.

جنبش «انصارالله» یمن با صدور بیانیه‌ای در خصوص این عملیات اعلام کرد: نیروی هوایی نیروهای مسلح یمن یک عملیات نظامی کیفی انجام داد که شامل هدف قرار دادن یکی از اهداف مهم در یافای اشغالی بود.

حوثی‌ها توضیح دادند که این عملیات با یک پهپاد جدید به نام “یافا” انجام شد که قابلیت دور زدن سامانه‌های رهگیری دشمن را دارد و رادارها قادر به شناسایی آن نیستند. این عملیات با موفقیت انجام شد.

رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که وزن این پهپاد حدود 10 کیلوگرم تخمین زده شده است و در طول سفر خود از یمن به تل آویو حدود 10 ساعت را طی کرده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی وضعیت پس از این هدف گیری را ارزیابی کرد و مقامات تایید کردند که واکنشی وجود خواهد داشت و پاسخی در داخل خاک یمن روی میز است.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/r1lvjz00dr#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

فشار بر نتانیاهو برای پذیرش معامله

خواندن مطلب بعدی ←

واکنش سران صهیونیستی به حکم دادگاه لاهه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *