واکنش سران صهیونیستی به حکم دادگاه لاهه

سران رژیم صهیونیستی تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری را محکوم اعلام کردند.

مقامات صهیونیستی به صدور رای مشورتی دیوان بین المللی دادگستری درباره عواقب حقوقی اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل از سال 1967 تا کنون حمله کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم‌صهیونیستی در واکنش به حکم دیوان بین‌المللی دادگستری گفت: مردم یهود اشغالگر سرزمین خود نیستند و پایتخت ابدی آنها بیت المقدس است.

وی افزود: مردم یهود در سرزمین اجداد خود در یهودیه و سامره (کرانه باختری) اشغالگر نیستند و هرگونه تصمیم شنیع در لاهه این واقعیت تاریخی را مخدوش نمی‌کند.

دیگر مقامات رژیم‌صهیونیستی نیز درخواست دیوان بین المللی دادگستری را برای پایان دادن به تداوم جنایات این رژیم اشغالگر در اراضی فلسطینی، محکوم کردند و دادگاه سازمان ملل را یهودستیز بودن و یک جانبه خواندند.

یولی ادلشتاین، عضو کنست و رئیس کمیته روابط خارجی و امنیت، این تصمیم را از دست تصمیمات توهین آمیز و نفرت انگیز دادگاه لاهه خواند که توسط اسلامگرایان، حامیان آنها و مشوقان تروریسم، دادگاه را از یک دادگاه عادل به دادگاه قدرت تبدیل کرده است.

ادلشتاین سپس با رد اشغالگری این رژیم تاکید کرد که اسرائیل از حقوق قانونی و تاریخی کامل برای کنترل تمام قلمرو برخوردار است.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه رژیم‌صهیونیستی با حکم دیوان دادگستری مخالفت کرد و آن را منحرف و یک جانبه برشمرد.

اوریت استراک، وزیر شهرک‌سازی تمامی فعالیت‌هایی را که اسرائیل برای خروج از غزه انجام داده است، فهرست کرد و خاطر نشان کرد که دادگاه همیشه اسرائیل را بدون توجه به اقداماتش یک اشغالگر می‌داند.

وی با بیان اینکه این تصمیم بر خلاف عدالت، کتاب مقدس، اخلاق و قوانین بین المللی است، از مردم جهان خواست تا دیوان بین المللی دادگستری را محکوم کند.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت ملی گفت: تصمیمات لاهه برای چندمین بار ثابت می‌کند که این یک سازمان کاملاً یهودی ستیز و سیاسی است. ما موعظه آنها را نمی‌پذیریم. زمان حکومت و حاکمیت فرا رسیده است.

اسموتریچ وزیر دارایی در پلتفرم «X» گفت: پاسخ دادگاه بین‌المللی لاهه یعنی حاکمیت ما بر کرانه باختری، یعنی الحاق سرزمین‌های اشغالی فلسطین به اسرائیل و گسترش شهرک‌ها.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/article-811060

 

→ خواندن مطلب قبلی

جزئیات جدید از حمله پهپاد یمنی

خواندن مطلب بعدی ←

سرقت از بیمارستان بیماران سرطانی در اورشلیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *