۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دیدار نتانیاهو با تیم مذاکره کننده پیش از سفر به آمریکا

نتانیاهو قبل از سفر به واشنگتن با تیم مذاکره کننده دیدار می‌کند.

وب سایت اسرائیلی Walla به نقل از یک مقام در دفتر نخست وزیری گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، تصمیم گرفت تا بعد از ظهر امروز یکشنبه، ساعاتی قبل از سفر به ایالات متحده، با تیم مسئول مذاکرات تبادل زندانیان رایزنی کند.

پیش از این، شرکت رادیو و تلویزیون اسرائیل گفته بود که نتانیاهو تمایلی به تصویب توافق با جنبش مقاومت اسلامی (حماس) قبل از سفر به واشنگتن ندارد.

این مقام اسرائیلی افزود: نتانیاهو هنوز به تیم مذاکره کننده اجازه بازگشت به پایتخت قطر برای از سرگیری مذاکرات و انجام آخرین اقدامات بر روی توافق را نداده است.

الی کوهن، وزیر انرژی اسرائیل نیز روز یکشنبه گفت که پیشرفت ملموسی در جهت انعقاد قرارداد تبادل اسرا با حماس وجود دارد. کوهن در مصاحبه با رادیو کان اسرائیل افزود: ما اکنون در دو هفته سرنوشت ساز هستیم.

قرار است نتانیاهو در پاسخ به دعوت رسمی رهبران احزاب دموکرات و جمهوری خواه در 24 جولای در مقابل هر دو مجلس کنگره آمریکا سخنرانی کند.

سفر نخست وزیر اسرائیل به واشنگتن در بحبوحه فشار فزاینده بر دولت وی برای انعقاد توافقی برای پایان دادن به جنگ غزه انجام می‌شود که باعث انزوای دیپلماتیک فزاینده برای اسرائیل شده است.

در همین زمان خانواده اسرای اسرائیلی در نوار غزه خواستار امضای توافقی برای بازگرداندن خانواده‌های خود از سوی نخست‌وزیر قبل از سفر مورد انتظار وی به واشنگتن هستند.

در هفته‌های اخیر، شدت اختلافات و تبادل اتهامات بین نتانیاهو و رهبران سیستم امنیتی اسرائیل در مورد معامله تبادل اسرا با حماس افزایش یافته است.

→ خواندن مطلب قبلی

بازار سهام اسرائیل تعطیل شد

خواندن مطلب بعدی ←

حقوق یشیوا کفاف خریدی‌ها را نمی‌دهد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *