۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طراحی عملیات حمله به یمن؛ امتناع وزرا از رای دادن

برخی‌ وزرا در جلسه تصمیم‌گیری عملیات حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یمن از رای دادن خودداری کردند.

بزالل اسموتریچ وزیر دارایی و یاریو لوین وزیر دادگستری از شرکت در رای گیری کابینه درباره حمله به یمن در روز شنبه خودداری کردند و دلیل آن را نیز اطلاعات ناکافی در مورد عملیات پیش‌رو ذکر کردند. بنابراین تصمیم‌گیری براساس اتفاق آرا نبود.

اسموتریچ اظهار داشت که در این رای گیری شرکت نکرده است زیرا پس‌ از تصمیم‌گیری قبلی، اطلاعاتی درباره عملیات به کابینه ارائه شد. به همین منظور دفتر اسموتریچ بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: اسرائیل باید با تمام قوا به حملات خود حتی در نقاط دور نیز ادامه دهد. حملات به یمن اقدام خوبی از سوی ارتش اسرائیل است که من از آن حمایت می‌کنم.

اسموتریچ گفت: من خواستم در رای گیری شرکت نکنم زیرا یک سری جزئیات ناکافی در مورد عملیات به کابینه ارائه شد و جزئیاتی که ما دریافت کردیم دیر به ما رسید چراکه این موضوع پس‌ از تصمیم‌گیری افراد بالادستی به رای گذاشته شد. بنابراین، نظر من فقط یک مهر لاستیکی بود و من ترجیح دادم رای ندهم.

وزیر دارایی افزود: با این حال، من به تصمیم نخست وزیر اعتماد دارم.

خبرگزاری کان گزارش داد: این عملیات در یک جلسه چهار ساعته سیاسی امنیتی کابینه تصویب شد و هواپیماهای جنگی اسرائیل قبل از پایان جلسه به مقصد عزیمت کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کرد که اسرائیل به یمن حمله کرده است. انصارالله از انفجارهایی در حدیده در غرب یمن خبر دادند که در پاسخ به حمله پهپادی آنها به تل آویو در روز جمعه روی داد.

صبح روز شنبه، جلسه گفت‌وگو برای تصویب عملیات به ریاست گالانت وزیر دفاع  و با حضور رئیس ستاد کل ارتش، سرلشکر هرتزی هالیوی، فرمانده نیروی هوایی، سرلشکر تومر بار، رئیس بخش عملیات، سرلشکر اود باسیوک، رئیس انجام شد. سرلشکر آهارون هالیوا، سرلشکر ستاد دفاعی، و بخش استراتژیک ژنرال الیزر تولدانو برگزار شد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/breaking-news/article-811123

→ خواندن مطلب قبلی

تهدید بن گویر در پاسخ به تحریم آمریکا

خواندن مطلب بعدی ←

سقوط گردشگری رژیم صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *