بی‌اعتنایی کامالا هریس به نتانیاهو

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی نتانیاهو در کنگره حضور نخواهد داشت.

جمهوری‌ خواهان به‌‌ علت بی‌اعتنایی کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به سخنرانی روز چهارشنبه بنیامین نتانیاهو در کنگره، به او حمله کردند.

مایک جوهانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: شما می‌خواهید رهبر جهانی آزاد باشید اما نمی‌توانید در این لحظه خود را ملزم کنید تا از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین متحد ما حمایت کنید، این برای شما ظاهر خوبی ندارد.

جوهانسون ادامه داد: این موضوع برای آمریکا و حزب دمکرات که قصد رهبری آن را دارد، وجهه خوبی ندارد.

وی افزود که وظیفه او به عنوان معاون رئیس جمهور نظارت بر جلسات مشترک کنگره است. وی جای خالی کامالا هریس را در این جلسه ظالمانه توصیف کرد.

نماینده جیم جردن خاطر نشان کرد که علاوه‌ بر این، هریس، هنگام فرود هواپیمای نتانیاهو روی باند به وی سلام نکرده است.

او در X نوشت: جمهوری‌خواهان در کنار اسرائیل ایستاده‌اند، اما چپ اینطور نیست.

هریس روز یکشنبه پس‌ از کناره گیری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی، نامزد احتمالی دموکرات‌های برای ریاست جمهوری شد، قرار است بعدازظهر پنجشنبه با نتانیاهو دیدار کند و با این حال او در جریان مبارزات انتخاباتی قرار گرفته است.

تعداد اندک اما رو به افزایشی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان و سنا برای اعتراض به اقدامات نتانیاهو در جنگ غزه، این سخنرانی را تحریم کردند.

جنگ غزه، طرح اصلاحات قضایی و امتناع نتانیاهو از حمایت طرح پیشنهادی آمریکا برای آتش بس و معامله گروگان‌ها، او را در نظر دموکرات‌ها به یک رهبر مناقشه برانگیز تبدیل کرده است.

همچنین آخرین سخنرانی مشترک او در کنگره در سال 2015، با توجه به اینکه از کنگره درخواست کرد تا با توافق ایران که توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا مطرح شده بود، مخالفت کند، واکنش‌های منفی‌ای را در پی داشت.

نتانیاهو در سخنرانی سال 2015 در کنگره، با مراجعه به نهاد پارلمانی درخواست می‌کرد تا باراک اوباما از توافق با ایران صرف نظر کند.

به گزارش سی ان ان، 58 دموکرات سخنرانی نتانیاهو را تحریم کردند. بایدن در آن زمان معاون رئیس جمهور بود و زمانی که نتانیاهو سخنرانی مشترک خود را در کنگره ایراد کرد، به شیوه‌ای شبیه هریس در کنگره حضور نداشت.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/benjamin-netanyahu/article-811636

 

→ خواندن مطلب قبلی

بحران کمبود پزشک در رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

تحصن در کنگره

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *