۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بیانیه حماس در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در کنگره

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در مورد سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر چهارشنبه در کنگره آمریکا اظهار نظر کرد.

حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی در واکنش به سخنرانی نتانیاهو گفت: بهتر بود نتانیاهو به عنوان یک جنایتکار جنگی دستگیر و به دادگاه کیفری بین المللی تحویل داده می‌شد به جای اینکه به او فرصت سخنرانی داده شود تا چهره خود را در مقابل جهان جلا دهد و کشتار جمعی و پاکسازی قومی در نوار غزه را بپوشاند.

و افزود: نخست وزیر دولت اشغالگر و تروریست، جنگی وحشیانه با هدف نابودی مردم فلسطین در نوار غزه را رهبری می‌کند و در آن تمام قوانین بین المللی و معاهدات بشردوستانه که برای حمایت از غیرنظامیان طراحی شده است، نقض می‌شود. نتانیاهو به گونه‌ای که تاریخ مدرن هرگز شاهد آن نبوده است، سخنان و دروغ‌های تحقیرآمیزی را که بیش از 9 ماه پیش منتشر کرده بود، تکرار می‌کند و از آنها به عنوان بهانه‌ای برای ارتکاب وحشتناک‌ترین جنایات علیه زنان، کودکان و سالمندان در نوار غزه استفاده می‌کند.

این جنبش ادامه داد: نتانیاهو در این سخنرانی سعی کرد با احساسات بازی کند، حقایق را تحریف کند و روایات نادرست را در مورد 7 اکتبر رواج دهد، در حالی که تحقیقات اسرائیل و بین المللی دروغ بودن این ادعاها را تایید کرد و تصدیق کرد که ارتش اسرائیل مرتکب قتل عام غیرنظامیان اسرائیلی در اطراف نوار غزه شده است.

جنبش حماس تأکید کرد که سخنرانی نتانیاهو عمق بحران نظامی، امنیتی و بین‌المللی او را منعکس می‌کند، زیرا او سعی کرد با توجیح، شکست‌هایی که ارتشش در غزه متحمل شد، آن را آشکارا بپوشاند و با آزاد کردن تعدادی از زندانیان، پیروزی‌های ساختگی را تبلیغ کند و کشتارهای هولناکی را که در رفح و نصیرات در جریان آزادسازی غیرنظامیان مرتکب شد، بپوشاند.

حماس، سخنان نتانیاهو درباره تشدید تلاش‌ها برای بازگرداندن گروگان‌ها را دروغ محض خواند و گفت: سخنان نتانیاهو افکار عمومی اسرائیل، آمریکا و بین‌المللی را گمراه می‌کند. او کسی است که تمام تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ و انعقاد توافق برای آزادی اسرا علی‌رغم تلاش‌های مستمر میانجی‌ها در مصر و قطر و با وجود انعطاف‌پذیری و مثبتی که آنها از خود نشان داد را خنثی کرد.

در این بیانیه آمده است: تمام گزارش‌های حقوق بشری، بشردوستانه و بین‌المللی تأیید می‌کنند که نتانیاهو و ارتشش قتل‌عام و پاکسازی قومی در غزه انجام داده‌اند که در جنگ‌های جهانی معاصر شاهد آن نبوده‌اند. استفاده از سلاح‌های قحطی، جلوگیری از رسیدن کمک‌ها، سوزاندن و ویران کردن گذرگاه زمینی رفح و کشتن بسیاری از نیروهای بشردوستانه تنها تاییدی بر دروغ‌های وی است.

وی تاکید کرد: واشنگتن با ادامه حمایت سیاسی و نظامی از اشغالگران و پوشش لازم برای فرار از مجازات و فراهم کردن بستر کنگره برای شستن دست جنایتکاران جنگی فاشیست از خون کودکان بی‌گناه، به جای پاسخگویی به جنایات علیه بشریت، شراکت خود را در گستره کامل تخلفات هولناک انجام شده در نوار غزه، نسل‌کشی، گرسنگی و نابودی همه جنبه‌های زندگی که جهان به صورت صوتی و تصویری شاهد آن است، تایید می‌کند.

حماس تأیید کرد که تصورات جنایتکار جنگی نتانیاهو در مورد آینده نوار غزه توهم و خیالات محض است که او سعی دارد به دنیا عرضه کند، مردم فلسطین تنها کسانی هستند که حق تعیین سرنوشت خود را دارند، آنها تعیین می‌کنند که چه کسی بر آنها حکومت خواهد کرد. آنها تصمیم گرفته‌اند گزینه مقاومت را انتخاب کنند و در همه جا با اشغالگری مقابله کنند تا اینکه آنها را از سرزمین پاک خود پاک کرده و کشور مستقل فلسطین را با پایتختی بیت المقدس تشکیل دهند.

و خاطر نشان کرد: حمله نتانیاهو به محور مقاومت نشان‌دهنده عمق بحران نظامی و امنیتی این کشور در نتیجه جنگ در چند جبهه‌ است.

سازمان ملل متحد، اتحادیه کشورهای عربی و سازمان همکاری اسلامی بر لزوم اعلام موضع خود مبنی بر رد اشغالگری و تلاش برای پایان دادن به آن به هر وسیله و حمایت از پایداری و مقاومت مردم فلسطین تاکید کردند. مردم ما می‌توانند از حق بازگشت و تعیین سرنوشت خود مطابق با قوانین بین المللی استفاده کنند که توسط اشغالگران نازی-صهیونیسم نقض شده است.

این جنبش همچنین تاکید کرد: مقاومت دلاورانه و قهرمانانه مردم صبور ما با جنگی وحشیانه که اوج تلاش‌های نافرجام اشغالگران برای ریشه کن کردن آن است، ادامه خواهد یافت. ما و همه نیروهای مقاومت و آزادگان جهان با این تهاجم فاشیستی مقابله کنیم تا سرزمین و مقدسات ما آزاد شود.

 

لینک خبر: https://www.alwatanvoice.com/arabic/news/2024/07/25/1539885

→ خواندن مطلب قبلی

از تحریم سخنرانی تا تظاهرات؛ سخنرانی نتانیاهو در کنگره

خواندن مطلب بعدی ←

خوانش مفسران اسرائیلی از سخنان نتانیاهو: لفاظی بدون محتوا!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *